مدیران خودروعصر اعتبار

حمل و نقل هوشمند در شهرهای جهان

عصر ساختمان- بسیاری از صاحب‌نظران، شهروند محوری و ارایه خدمات مورد نیاز شهروند را رکن اصلی شکل گیری شهر هوشمند می‌دانند؛ اما توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند که با هدف ارایه خدمات به شهروندان تولید می شوند در مناطق مختلف جهان با توجه به شرایط و چالش‌های آنها تفاوت عمده‌ای دارد.

حمل و نقل هوشمند در شهرهای جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، در مطالعات موسسه جهانی مکینزی (Mckinsey Global Institut) و بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش‌ها، وضعیت توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند در شهرهای منتخب، در حوزه‌های حمل و نقل، امنیت، سلامت، انرژی و توسعه اقتصادی و مشارکت اجتماعی بررسی و مشخص شد که حوزه حمل و نقل، اولویت اصلی در اکثر شهرها به‌ویژه در اروپاست. برای مثال لندن در این زمینه پیشروترین شهر جهان است.
    همچنین اپلیکیشن‌های حوزه امنیت در شهرهایی مثل ریودوژانیرو، کیپ‌تاون، مکزیک و شیکاگو که نرخ جرم و جنایت در آن‌ها بالاست از اولویت بیشتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها برخوردارند. در اکثر این شهرها، سیستم‌های نظارتی هوشمند، نقشه‌برداری به هنگام محل وقوع جنایت و تجهیز نیروهای پلیس به دوربین‌های پوشیدنی دستکم به صورت آزمایشی توسعه یافته‌اند.
    شهرهای آمریکای شمالی نیز در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های حوزه سلامت پیشتازند و به همین دلیل معمولا حوزه بهداشت و درمان در این کشورها درصد بالایی از رضایت را در میان شهروندان به همراه دارد.
    شهرهایی که از لحاظ توسعه فناوری در موقعیت پیشرفته قرار دارند، معمولاً در توسعه اپلیکیشن‌های حوزه خدمات عمومی و انرژی نیز پیشتاز بوده‌اند. برای مثال در شهر دوبی، شبکه برق به کنتورهای هوشمند مجهز است و در شهرهای هوشمند شرق آسیا مثل پکن و شانگهای تجربه‌های شهروندی امتیازات بالایی دارد.
    در زمینه توسعه اقتصادی، مسکن و مشارکت اجتماعی، شهروندان در سرتاسر جهان به نوعی پلتفرم ایجاد اتصال‌های شخصی دسترسی دارند. برای مثال، در شهرهایی مانند بوستون و سیاتل در آمریکا، اپلیکیشن 311 برای موارد غیراورژانسی همانند گزارش دادن در مورد مزاحمت‌ها، دست‌اندازهای سطح خیابان‌ها یا تصاویر دیواری ارائه شده است.
    در مجموع، نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که حتی هوشمندترین شهرها نیز هنوز مسیری طولانی برای تحقق کامل اهداف مورد نظر پیش رو دارند و اغلب شهروندان تنها با اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی حوزه حمل و نقل آشنایی دارند، در صورتی که اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات عمومی و انرژی، هنوز چندان شناخته‌شده نیستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار