مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات ساخت بزرگ‌ترین پایانه هوایی کشور

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن تفاهمنامه ساخت بزرگ‌ترین پایانه هوایی ایران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: باید برای گرفتن سهم خود از حمل و نقل هوایی در منطقه این پایانه هوایی را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

جزئیات ساخت بزرگ‌ترین پایانه هوایی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، شهرام آدم نژاد اظهار  کرد: طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا خواست عمومی کشور است و ما باید برای گرفتن سهم خود از حمل و نقل هوایی در منطقه این پایانه هوایی را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

    وی تصریح کرد: در آینده نزدیک تفاهمنامه BOT برای ساخت پایانه هوایی ایران شهر را نهایی خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به ساخت فرودگاه جدید در استانبول گفت :باید هرچه سریع تر پروژه ایران شهر را کلید بزنیم و مدل اقتصادی نشان می دهد که ساخت این پروژه امکان پذیر است.

    علی رستمی رییس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز درباره ویژگی های پایانه هوایی ایران شهر گفت: این پایانه هوایی در ابتدا با ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه 25 میلیون مسافر ساخته می‌شود و در فاز نهایی ظرفیت آن به 100 میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

    وی تصریح کرد:‌ زیر بنای اولیه ساخت این پایانه هوایی 410 هزار متر مربع است که در پایان پروژه به 655 هزار متر مربع خواهد رسید و تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات را در این پایانه هوایی به مردم و مسافران ارائه کنیم.

    کوروش فتاحی دیگر عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به نقش مهم صنعت هوایی در توسعه اقتصاد، طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا به نام ایران شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفته است. یکی از اقدامات جدید که در پروژه پایانه هوایی ایران شهر انجام شد برگزاری مسابقه ویژه برای طراحی آن بود.

    وی افزود:‌ در فراخوان بین المللی برای طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران شهر، 34 شرکت خارجی برای انجام عملیات پروژه اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از پایش های صورت گرفته 4 شرکت خارجی به همراه 4 شرکت ایرانی همکار آن ها، برای کار در پروژه ایران شهر انتخاب شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار