مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل ۴ فرودگاه کشور تا اتمام دولت دوازدهم

عصر ساختمان- طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، احداث و تعمیر و تجهیز چهار فرودگاه تا قبل از اتمام دولت دوازدهم باید به سرانجام برسد.

تکمیل ۴ فرودگاه کشور تا اتمام دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احداث فرودگاه سقز، تعمیر و تجهیز فرودگاه بین‌المللی شیراز، توسعه فرودگاه رامسر و مشارکت در احداث فرودگاه ولیعصر از جمله چهار پروژه‌ای هستند که براساس لایحه بودجه سال 1398 در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارند و باید طی سال‌های آتی و تا قبل از پایان دولت دوازدهم به اتمام برسند.

    احداث فرودگاه سقز 

    احداث فرودگاه سقز از سال 1391 آغاز شده و طبق لایحه بودجه سال 1398 که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است در سال 1400 پایان می‌یابد. پروژه‌ای که اعتبارات آن در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار می‌گیرد و عملکرد دوران پنجم توسعه و قبل از آن برای احداث این فرودگاه معادل شش میلیارد و 972 میلیون تومان بوده است. براساس ابلاغیه سال 1397 بودجه مدنظر در این سال برای ادامه‌ی روند احداث این فرودگاه معادل سه میلیارد و 750 میلیون تومان است و برآورد شده است که در سال آینده رقمی معادل سه میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد. علاوه بر این براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده اعتباری معادل 70 میلیارد تومان برای سال‌های بعد به منظور احداث فرودگاه سقز اختصاص می‌یابد تا در مجموع پرونده این پروژه با اعتباری معادل 83 میلیارد و 722 میلیون تومان بسته شود.

    تعمیر و تجهیز فرودگاه بین‌المللی شیراز

    تعمیر و تجهیز فرودگاه بین‌المللی شیراز که توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدنظر قرار می‌گیرد از سال 1390 آغاز شده و قرار براین است که در سال آینده به اتمام برسد. عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن در مورد تعمیر و تجهیز این فرودگاه به گونه‌ای بوده که برای آن چهار میلیارد و 642 میلیون تومان هزینه شده است و براساس قانون بودجه سال جاری قرار بر این است که 75 میلیون تومان دیگر به این پروژه اختصاص یابد. این در حالی است که برآورد اعتبار مورد نیاز این طرح در سال آینده رقمی معادل 100 میلیون تومان است در مجموع تعمیر و تجهیز فرودگاه بین‌المللی شیراز با اعتباری معادل چهار میلیارد و 817 میلیون تومان به پایان برسد.

    توسعه فرودگاه رامسر

    توسعه فرودگاه رامسر دیگر پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که از سال 1389 کلید خورده و در سال 1399 به اتمام می‌رسد. براساس لایحه بودجه سال 1395 عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن برای این پروژه رقمی معادل 82 میلیارد و 279 میلیون تومان بوده است و این در حالی است که قرار براین است که برای توسعه فرودگاه رامسر در سال جاری و سال آینده به ترتیب ارقامی معادل 75 و 31 میلیارد تومان اختصاص یابد. گفتنی است پیش‌بینی رقم مورد نظر برای سال‌های بعد پروژه توسعه فرودگاه رامسر رقمی معادل 25 میلیارد تومان است تا در مجموع پروژه مذکور با اعتباری معادل یک هزار و 449 میلیارد و 115 میلیون تومان به اتمام برسد.

    مشارکت در احداث فرودگاه ولیعصر

    مشارکت در احداث فرودگاه ولیعصر نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طبق لایحه بودجه سال 1398 در دستور کار قرار دارد و گفتنی است که این طرح از سال 1389 آغاز شده و در سال 1400 طبق این لایحه به سرانجام می‌رسد. عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن به منظور مشارکت در احداث فرودگاه ولیعصر رقمی معادل هفت میلیارد و 692 میلیون تومان بوده است و ابلاغ صورت گرفته در مورد این پروژه در سال جاری رقمی معادل 75 میلیون تومان است و برآورد می‌شود در سال آتی اعتباری معادل 100 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یابد. در عین حال پیش‌بینی برای سال‌های بعد طرح مشارکت در احداث فرودگاه ولیعصر اعتباری معادل 140 میلیارد تومان است تا در مجموع با رقمی معادل 147 میلیارد و 867 میلیون تومان در سال 1400 پایان یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو