مدیران خودروعصر اعتبار

بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود از امروز

عصر ساختمان- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت یک بامداد امروز (دوشنبه) بازگشایی و آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شد.

بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود از امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، حسن ساسانی با بیان اینکه دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت یک بامداد امروز (دوشنبه) بازگشایی شده است، عنوان کرد: حجم خروجی آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود به 70 متر مکعب بر ثانیه افزایش یافته و امید است که آب حداکثر تا 48 ساعت آینده به شهر اصفهان برسد.

    وی با اشاره به جلسه هفته گذشته کارگروه سازگاری با کم آبی استان و تأیید شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود مبنی بر رهاسازی آب برای کشت غلات، افزود: با توجه به جلسه ششم بهمن ماه صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و تأیید استاندار اصفهان، خروجی حجم آب از سد زاینده‌رود از اولین ساعات امروز افزایش یافت.

    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه آب زاینده‌رود برای استفاده کشاورزان رها شده است، تصریح کرد: میزان آب رهاشده از سد زاینده‌رود در این مدت 20 روزه تابع شرایط آب و هوایی بوده و ثابت نخواهد بود.

    ساسانی میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود را حدود 191 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در سال جاری حجمی معادل 30 میلیون متر مکعب از حجم سد زاینده‌رود برای آبیاری باغات غرب اصفهان در مرداد ماه نیز رهاسازی شده بود.

    وی با تأکید بر ساماندهی مسیر و بستر رودخانه زاینده‌رود گفت: برای حرکت بهتر آب در بستر فعال رودخانه و رسیدن سریع‌تر آب به کشاورزان، طی سال‌های اخیر ساماندهی رودخانه انجام شده است و این اقدامات به‌صورت مستمر ادامه دارد.

    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: لازم است کشاورزان به‌منظور بهره‌برداری بهتر از نعمت آب، روی زمین‌ها، کانال‌های درجه یک، دو، سه و جوی‌های سنتی خود نظارت کافی داشته باشند.

    ساسانی با تأکید بر نظارت اکیپ‌های کنترل برداشت‌های غیرمجاز افزود: علاوه‌بر نظارت شبانه‌روزی، نصب کنتور‌های حجمی هوشمند برای سنجش میزان برداشت آب‌های زیرزمینی نیز با جدیت در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیگیری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار