مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد؛

تاثیر سد بالارود در کنترل سیلاب‌های مخرب سال‌های ۹۷ و ۹۸

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سد بالارود در زمان ساخت در سال های ۹۷ و ۹۸، سیلاب بالای ۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه را مهار کرده است.

تاثیر سد بالارود در کنترل سیلاب‌های مخرب سال‌های ۹۷ و ۹۸
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، فرهاد ایزدجو در مراسم آبگیری سدبالارود اندیمشک که امروز (9 اردیبهشت‌ماه) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سد بالارود یک سد مخزنی با سرمایه‌گذاری 645 میلیارد تومان است که از امروز آبگیری آن آغاز می‌شود.

    به گزارش ایسنا، وی افزود: این سد در شهر حسینیه اندیمشک و روی رودخانه بالارود و میان دو رودخانه دز و کرخه احداث شده است.

    مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: مخزن این سد 131 میلیون مترمکعب است و می‌تواند 100 میلیون مترمکعب آب‌های تنظیم‌نشده و سیلابی را تنظیم و برای مصارف پایین‌دست رهاسازی کند.

    ایزدجو با اشاره به اهداف اساسی اجرای سد بالارود عنوان کرد: کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه بالارود که در سال‌های گذشته خسارت‌هایی به بار می‌آورد، از مهمترین اهداف اجرای این سد است.

    وی افزود: این سد در زمان ساخت در سال های 97 و 98، سیلاب بالای 900 متر مکعب بر ثانیه را مهار کرده و دبی خروجی را به صورت تنظیم‌شده و در حد تاب‌آوری رودخانه پایین‌دست رهاسازی کرده است. احداث سد بالارود اثر خوبی در کنترل سیلاب ها دارد. توسعه اراضی کشاورزی به میزان 6500 هکتار در پایین‌دست و تامین آب شرب شهرهای حسینیه و بیدروبه از دیگر اهداف مهم اجرای این سد است.

    مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اشتغال‌زایی این طرح گفت: با بهره‌برداری کامل از این طرح، برای 2500 نفر به صورت غیر مستقیم و 80 نفر به صورت مستقیم اشتعال‌زایی می‌شود. ایجاد جاذبه‌های گردشگری و افزایش رونق اقتصادی از دیگر اهداف اجرای این سد است.

    وی افزود: یکی از نکات بسیار مهم این سد این است که کلیه قطعات و تجهیزات هیدرو مکانیکال آن ساخت داخل هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار