مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۳۰۶۱»

آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان

عصر ساختمان- مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران بر مبنای شواهد موجود در بازار معاملات آپارتمان عنوان می‌کنند سرعت رشد قیمت مسکن در دی ماه نسبت به ماه‌های گذشته از سال جاری کاهش پیدا کرده است.

آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته آنها در حال حاضر متقاضیان زیادی در بازار برای خرید و فروش حضور ندارند از این رو به نظر می‌رسد بازار معاملات مسکن به‌طور آهسته به وضعیت رکودی نزدیک می‌شود.

    بررسی آمار رسمی از وضعیت بازار خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در ایستگاه پایانی پاییز امسال حاکی از همین وضعیت بود. در پایان آذرماه امسال حجم معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک به کمترین سطح خود در سال جاری رسیده بود. مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن در آذرماه امسال مجموع معاملات خرید و فروش انجام شده در شهر تهران معادل 5 هزار و 896 فقره بوده است. به گفته مشاوران املاک کاهش سرعت تورم ماهانه بازار املاک و همچنین نزدیک شدن به آخرین ماه از سال جاری، ممکن است اندکی حجم معاملات در روزهای پایانی سال را افزایش دهد.  در این میان از دیدگاه مشاوران املاک، دسته‌ای از واحدهای مسکونی شانس خرید و فروش در بازار را دارند که قیمت منصفانه‌تری از سوی فروشنده برای آنها تعیین شده باشد. چراکه در حال حاضر عمده متقاضیان باقی مانده در بازار، گروهی از خریداران مصرفی هستند که با استفاده از اهرم تسهیلات بانکی امکان حضور در بازار را دارند. در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر تهران معرفی شده است. مطابق با بررسی‌های میدانی انجام شده اگرچه حجم این گروه قیمتی از آپارتمان‌های مسکونی در حال حاضر در بازار نسبت به آپارتمان‌های با قیمت پیشنهادی بیش از یک میلیارد تومان کمتر است اما نکته جالب آنکه در برخی از محلات شهر هنوز هم امکان خرید آپارتمان‌های با عمربنای پایین و قیمت پیشنهادی کمتر از یک میلیارد تومان وجود دارد. هم اکنون تسهیلات بانکی پیش بینی شده برای متقاضیان خرید مسکن در قالب صندوق یکم به آپارتمان‌های با عمربنای حداکثر 15 سال و در قالب اوراق مسکن به آپارتمان‌های با عمربنای حداکثر 20 سال اختصاص پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو