مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۳۰۵۴»

بازار آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در مناطق مختلف تهران

عصر ساختمان- تقریبا در تمام مناطق تهران به جز مناطق یک و سه،‌ یافتن آپارتمان به بهای زیر ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع ممکن است. اما ویژگی اغلب این آپارتمان‌ها داشتن سن بنای بالای ۱۰ و در برخی مناطق بالای ۲۰ سال است.

بازار آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در مناطق مختلف تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، اگر دو منطقه تهران که همواره رتبه گران‌ترین مناطق شهر به لحاظ میانگین قیمت مسکن را دارند، استثنا کنیم، تقریبا در تمام مناطق دیگر امکان یافتن آپارتمان قیمت‌مناسب به لحاظ تناسب با بودجه متقاضیان خرید وجود دارد. البته استثنا کردن مناطق یک و سه به این معنا نیست که خرید آپارتمان با قیمت کمتر از مترمربعی 10میلیون تومان غیرممکن است، اما در این دو منطقه صرفا چند نقطه محدود شهری وجود دارد که عرضه مسکن با این قیمت‌ها صورت می‌گیرد که البته عمدتا ناشی از مواردی همچون فرسوده بودن بافت، عرض کم معبر و بن‌بست بودن محله و کوچه‌ها است.

    در عین حال مناطق بسیاری وجود دارد که محله‌های لوکس آن با قیمت‌های بیش از مترمربعی 15 میلیون تومان عرضه می‌شود، اما آپارتمان‌های تا 10 میلیون تومان به ازای هر مترمربع نیز در سایر محله‌های غیرلوکس و متوسط آن قابل خریداری است. به‌عنوان مثال در منطقه شش نمی‌توان روی خرید آپارتمان قیمت‌مناسب در یوسف‌آباد حساب چندانی باز کرد، اما می‌توان امیدوار بود که در محله‌های دیگر نظیر سنایی آپارتمان‌های قدیمی‌ساز را بتوان به بهای کمتر از مترمربعی 10 میلیون تومان خرید. در مناطق متوسط دیگر شهر نظیر دو، چهار، پنج، هفت و 13 نیز چنین شرایطی حاکم است، طوری که عرضه آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در برخی از محله‌های منطقه رایج است اما در برخی دیگر از محله‌ها عمده واحدهای موجود در بازار با قیمت‌های متوسط به بالا عرضه شده‌اند.  در جدول زیر قیمت پیشنهادی فروش تعدادی از آپارتمان‌های قیمت‌مناسب از تمام مناطق متوسط به بالا، متوسط به پایین و نیز مناطق جنوبی تهران در تازه‌ترین آگهی‌های ملکی گردآوری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی