مدیران خودروعصر اعتبار

کلاف سردرگم نظام مهندسی؛ رئیس شورای مرکزی تعیین تکلیف می‌شود

عصر ساختمان- درحالی وزیر راه و شهرسازی ادامه ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان را فاقد اشکال قانونی اعلام کرده بود که معاون مسکن و ساختمان وی گفت:با توجه به این‌که پروانه مهندسی رجبی دو ماه تعلیق شد، وی شرایط ریاست را از دست‌ داده است.

کلاف سردرگم نظام مهندسی؛ رئیس شورای مرکزی تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه گذشته در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پرند درباره وضعیت مبهم ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفته بود: تعلیق -پروانه اشتغال- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (فرج‌الله رجبی) را با یک مُدلی رفع کردیم. شورای مرکزی تشکیل جلسه نمی‌داد و به‌اصطلاح آبستراکسیون می‌شد، در این راستا با اعضای شورای مرکزی جلسه‌ای برگزار شد و به آنها (حدود 15) نفر از اعضا که یا در انتخابات رأی نیاورده بودند یا این‌که شرکت نکرده بودند گفتیم برای ریاست سازمان تصمیم‌گیری کنند.

    محمد اسلامی با ابراز این که ادامه روند کنونی شورای مرکزی نظام مهندسی به‌لحاظ قانونی اشکالی ندارد، افزود: رئیس سازمان را باید شورای مرکزی تعیین کند، یا تصمیم به ادامه ریاست ــ رجبی ــ است که به کارش ادامه می‌دهد، در غیر این‌صورت اعضا -شورای مرکزی- سه نفر را معرفی می‌کنند و وزیر یک نفر از آنها را برای ریاست شورای مرکزی به رئیس جمهوری معرفی خواهد کرد.

    وی تأکید کرد: انتخاب رئیس در دستور کار شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور است و اگر جلسه‌ای در این رابطه برگزار نمی‌کنند باید این مسئله را از خودشان پیگیری کنید.

    این در حالی است که معاون امور مسکن و ساختمان دیروز درباره ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اظهارنظر کرد.

    حامد مظاهریان که مهرماه امسال دستور آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی را برای تعلیق پروانه اشتغال به کار رجبی برای اجرا ابلاغ کرده بود در خصوص وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفته است: «با توجه به آنکه پروانه مهندسی فرج‌الله رجبی رئیس سابق شورای مرکزی نظام‌مهندسی ساختمان دو ماه تعلیق شده است، بنابراین شرایط ریاست را از دست‌ داده و فرد دیگری باید جایگزین وی شود.

    وی ابراز امیدواری کرده به‌زودی اعضای شورای مرکزی نظام‌مهندسی به یک جمع‌بندی درست و دقیق برای انتخاب ریاست شورا برسند.

    به گزارش تسنیم، مشخص نیست تناقض‌های وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ریاست سازمان نظام مهندسی کشور از چه چیزی نشأت می‌گیرد. آیا وزیر راه و شهرسازی هنوز به اشراف کامل در خصوص قوانین و ضوابط مربوط به این مبحث نرسیده است.

    در این بین رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، همواره بر این مسئله تاکید داشته که در سازمان نظام مهندسی ساختمان ریاست برایش اهمیت ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو