مدیران خودروعصر اعتبار

مسجدی سازگار با محیط زیست در امارات افتتاح می شود

عصر ساختمان:مسجدی سازگار با محیط زیست در شهر «الرمس» امارات در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و تا ماه مبارک رمضان افتتاح می شود.

مسجدی سازگار با محیط زیست در امارات افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شبستان ، ساخت مسجد «عبدالله الاعماش» در الرمس، 12 کیلومتری شمال شهر راس الخیمه امارات در مراحل پایانی خود قرار دارد. منابع مهندسی و معماری این مسجد را «ارمغان معماری» جدید در این شهر خوانده اند و در نوع خود بی نظیر است و دارای طراحی مهندسی ویژه ای است.

    این مسجد در دو طبقه تشکیل شده است و یکی از شهروندان و افراد خیرخواه این مسجد را برای شادی روح پدرش بنا کرده است. این مسجد یکی از آثار برجسته شهر الرمس خواهد بود و تقریبا کار ساخت آن سه سال به طول انجامیده است و پیش بینی می شود که این مسجد ماه رمضان بر روی نمازگزاران و اهالی باز شود.مساحت مسجد جدید در شهر الرمس یک هزار و 50 متر مربع است و برای حدود یک هزار و 200 نمازگزار ظرفیت دارد. این مسجد در ورودی شهر و در منطقه ای پرازدحام قرار دارد و در ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است.

    از ویژگی های این مسجد آن است که سازگار با محیط زیست است و در ساخت آن از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است و خالی از هر گونه مواد شیمیایی مضر طبیعت است و برای وضوخانه  این مسجد از  فن آوری «بازیافت آب» استفاده شده است و دوباره این آب مورد استفاده آبیاری درختان و گیاهان و فضای سبز مسجد قرار می گیرد و روشنایی مسجد نیز «سازگار با محیط زیست»  است و همین امر موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و برق مسجد از انرژی خورشیدی تامین می شود.

    این مسجد، سالنی برای نماز و مصلی بانوان، صحن خارجی، پارکینگ و سرویس بهداشتی دارد و پارکینگ مسجد برای 100 خودرو ظرفیت دارد و برای خدمت رسانی به مردم پارکینگ و وضوخانه های بیرونی نیز ساخته می شود.

    مهندسی معماری مسجد«عبدالله الاعماش» و طراحی خارجی و داخلی آن ترکیبی از معماری اصیل امارات و معماری اسلامی است و در دسته معماری های معاصر نیز جای می گیرد. دیوارهای بیرونی مسجد از سنگ پوشیده شده است و دارای دو مناره است و حیاط مسجد و پله های بیرونی آن از گرانیت است و دیوارها، زمین، پله و بخش های داخلی آن از سنگ مرمر طبیعی است. در سقف سالن اصلی مسجد، لوستری بزرگ نصب می شود که برای این مسجد به شکلی ویژه طراحی و ساخته شده است و فرشی به اندازه مسجد از ترکیه وارد شده است.

    این مسجد یک گنبد بزرگ و دو مناره دارد و ارتفاع هر کدام 42 متر است و هر دو از بزرگ ترین مناره های راس الخیمه امارات هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار