مدیران خودروعصر اعتبار

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌ها و بوستان‌ های ۵منطقه

عصر ساختمان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تا پایان سال، ادارات محیط زیست مناطق در مجموع ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در مناطق ۱۷، ۱۲، ۱۶، ۵، ۶ طراحی، احداث و مورد بهره داری قرار خواهند داد.

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌ها و بوستان‌ های ۵منطقه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق در مجموع 300 کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌ها و بوستان‌های مناطق 17، 12، 16، 5، 6 طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار خواهند داد.

    مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و الزامات قانونی مانند برنامه سوم شهرداری تهران، قانون مدیریت سبز، مصوبه هیات وزیران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اقداماتی را در جهت توسعه و ارتقاء سطح اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در زمینه مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌های شهرداری و همچنین توسعه انرژی‌های تجدید پذیر از جمله طراحی و اجرای نیروگاه‌های خورشیدی در اماکن عمومی را در دست اجرا دارد.

    یزدانی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی به صورت جدی در معاونت خدمات شهری و محیط زیست مناطق 22 گانه در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای سیاست‌های اجرایی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، تدوین برنامه اجرایی و همچنین ارائه طرح‌های جامع از جمله تدوین دستورالعمل اجرایی بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران، ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر سعی شده است تا در کاهش هزینه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت بهره‌وری انرژی ساختمان اقدامات مفید صورت پذیرد.

    وی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مجموع 300 کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌ها و بوستان‌های مناطق 17، 12، 16، 5، 6 طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

    به گفته یزدانی اجرای طرح‌های جامع مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در مناطق 22 گانه منجر به روند کاهشی مصرف منابع در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری و کاهش هزینه‌ها در مجموعه شهرداری تهران و همچنین ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شده است.

    وی اذعان کرد: همچنین اقدامات صورت گرفته به گونه‌ای است که کاهش میزان مصرف حامل‌های انرژی در قبوض صادره برای ساختمان‌های تحت پوشش طرح کاملاً مشهود و ملموس است.

    یزدانی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و مقایسه میزان مصرف منابع در 560 ساختمان تحت پروژه اصلاح الگوی مصرف از سال 97 نسبت به سال 1396 در زمینه میزان مصرف آب، برق و گاز 3، 9 و 5/6 درصد در ساختمان‌های تحت پوشش روند کاهشی داشته است، که منجر به کاهش انتشار 3411 تن گاز CO2 از ساختمان‌های شهرداری تهران شده است.

    وی در پایان تاکید کرد: بنابراین به منظور تداوم برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و افزایش اقدامات باید به نگهداشت و بهره برداری صحیح تجهیزات، آموزش پرسنل علی الخصوص اداری، اجرایی و خدماتی بیش از گذشته پرداخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار