مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی استانداری تهران مطرح کرد؛

شهرداری و محیط زیست اقدامات بازدارنده آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند

عصر ساختمان- بابایی گفت: شهرداری، محیط زیست و بهداشت باید اقدامات پیشگیرانه مؤثر در آلایندگی هوا را در اولویت کار خود قرار دهند.

شهرداری و محیط زیست اقدامات بازدارنده آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر بابایی سخنگوی استانداری تهران درباره تمهیدات این نهاد برای مقابله با افزایش آلودگی هوا و وارونگی دما در پی کاهش چشمگیر دمای هوا طی روزهای آینده در پایتخت گفت: قطعا عوامل پیشگیرانه مؤثرتر از عوامل درمانگر است.

    وی افزود: چالش آلودگی هوای تهران موضوعی نیست که به تازگی به وجود آمده باشد و بخواهیم به سرعت نسبت به آن اقدام کنیم، لذا نیاز به طرح مطالعاتی عمیق‌تر و پیگیری ویژه دارد.

    بابایی با بیان اینکه مقابله با آلودگی هوا جزء اولویت‌های سیاست‌‌گذاری‌ها بوده است، تصریح کرد: بخشی از این کار مربوط به تقویت حوزه نظارتی نسبت به متولیان امر مانند  شهرداری، وزارت بهداشت و محیط زیست است تا آن‌ها را مجاب کنند اقدامات بازدارنده را در اولویت کاری خود قرار دهند.

    وی افزود: اگر چه می‌توان با پیش‌بینی‌های هواشناسی مقیاسی را مورد توجه قرار داد و برخی اقدامات پیشگیرانه را انجام داد، اما چون این پیش‌بینی‌ها متقن نیستند و هنوز در سیستم هواشناسی امکان خطا وجود دارد، نمی‌توان تصمیم‌سازی کرد، لذا نیاز داریم با مطالعه بیشتر عمل کنیم زیرا میانگین‌گیری پهنه استان تهران توسط ایستگاه‌های هواشناسی و ابلاغ آن به کمیته اضطرار جزء اولویت‌هاست.

    سخنگوی استانداری تهران گفت: یکی از مباحث مهم برای اقدامات پیشگیرانه فرهنگسازی عمومی است که مردم تا حد ممکن باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از تردد با خودروهای تک سرنشین خودداری کنند.

    بابایی درباره تعیین تکلیف منشأ بوی نامطبوع تهران گفت: بنا به دستور استاندار تهران، کمیته تخصصی متشکل از افراد دانشگاهی و دارای شاخصه‌های تخصصی تشکیل شده است که تاکنون هم 3 جلسه کار تخصصی انجام داده‌اند و نتایجی هم به دست آمده است.

    وی با بیان اینکه گزینه‌های آلودگی هوا همان گزینه‌های قبلی هستند، تصریح کرد: گزارش نهایی طی نشست متمرکز توسط استاندار اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار