مدیران خودروعصر اعتبار

مزایا و معایب زندگی در بلوار کشاورز

عصر ساختمان- اگر تهران شبیه یک پازل باشد بلوار کشاورز یک قطعه سبزرنگی در وسط آن است؛ نهری که از وسط این بلوار می‌گذشت در خاطره تهرانی‌ها نقش پررنگی دارد. همین نهر سال‌ها قبل باعث می‌شد که اینجا را به آب‌کرج بشناسند. البته نسل جدید احتمالا دیگر نمی‌دانند که روزی از اینجا آبی روان بوده است. با این حال باز هم بلوار کشاورز در خاطره جمعی تهرانی‌ها جایگاه مهمی دارد.

مزایا و معایب زندگی در بلوار کشاورز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، قیمت رهن خانه در همه جای بلوار کشاورز نرخ ثابتی ندارد. مشاوران املاک می‌گویند خانه‌های بالای بلوار کشاورز گران‌تر‌ از جنوب آن است. از طرف دیگر هرچه از تقاطع بلوار کشاورز و امیرآباد به سمت غرب می‌رویم قیمت‌ها کمی آرام می‌گیرند.

    برای بررسی قیمت رهن خانه در بلوار کشاورز به جست‌وجوی واحدهای 70 تا 80 متری این ناحیه می‌پردازیم. یکی از بنگاه‌های این محله درخواست می‌کند که اگر 100 میلیون تومان پول ندارم دور بلوار کشاورز را خط بکشیم.

    بررسی بنگاه‌های دیگر هم این موضوع را تایید می‌کند که برای زندگی اجاره‌ای در خانه‌ای قدیمی و معمولی در این نقطه از تهران باید حداقل 100 میلیون تومان رهن داشته باشیم. واحدهای این قیمتی هم عمدتا در نزدیکی بیمارستان امام خمینی و غرب بلوار هستند. مثل یک واحد 75 متری پارکت شده و یک گاز رومیزی که آشپزخانه اپن ندارد و آیفون آن تصویری نیست. برای زندگی در این واحد قدیمی باید 105 میلیون تومان رهن کامل به صاحب‌خانه پرداخت کرد. آپارتمان دیگری در خیابان جمال‌زاده شمالی که به غیر از داشتن یک حیاط‌خلوت اختصاصی در طبقه اول تفاوت دیگری با واحد قبلی ندارد 110 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

    جمال‌زاده اولین خیابانی است که خط افقی بلوار را از غرب قطع می‌کند و به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. خانه‌های جمال‌زاده جنوبی در جنوب آزادی قرار دارند و به همین دلیل ارزان‌تر هستند. اگر به دنبال رهن خانه در بلوار کشاورز باشید اسامی این خیابان‌ها را زیاد می‌شنوید: فلسطین، وصال، حجاب، قدس و کارگر. بعضی از این خیابان‌ها مانند خیابان حجاب کوچه‌های عریض و سرسبزی دارند. کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در این خیابان قرار گرفته و خیابان مناسبی برای تابستان‌های کودکان است. یکی از خیابان‌های پرطرفدار بلوار کشاورز نادری است که تونلی از درختان قد بلند درست کرده. در جنوب بلوار کشاورز خیابان طوس و ایتالیا هم محله‌های سرسبزی هستند که پر از خانه‌های قدیمی بازسازی نشده است. البته از نظر امکانات شهری نورپردازی ضعیف این‌خیابان‌ها در هنگام شب آن را ناامن جلوه می‌دهد. با این حال با افزایش کافه‌های این منطقه در سال‌های اخیر رفت‌وآمد زیادی در آنها جریان دارد اما به دلیل کاربری تجاری و اداری عمده واحدها، شب‌ها بسیار خلوت است و به شب‌مردگی دچار می‌شود.

    یکی از ویژگی‌های مثبت محله بلوار کشاورز دسترسی بالا به بیمارستان و داروخانه است. اگرچه همین موضوع به بار ترافیکی در این نقطه از تهران اضافه کرده است. برنامه‌های مناسبتی شهرداری برای افزایش شور و نشاط در بلوار کشاورز باعث می‌شود که رنگ بیماری بر این محله غلبه نکند. نورپردازی‌ها و تزیین درختان در نوروز همیشه مرکز تهران را زیباتر می‌کند. همین زیبایی باعث شده که طرح گذر بی‌آر‌تی در این بلوار با مخالفت همیشگی شورای شهر تهران روبرو شود. با این‌حال اگر از موش بترسید باید حین راه رفتن، خوب چمن‌ها را نگاه کنید. با قطع آب در بلوار کشاورز، اینجا به محل زندگی حیوانات موذی تبدیل شده است. شهرداری تهران از سال‌ها پیش در نظر داشته با درست کردن آب‌نما جای خالی نهر را پر کند اما این اتفاق هنوز هم رخ نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار