مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران و توسعه شهری:

عملکرد شهرداری بدون اعتماد مردم رضایت‌بخش نخواهد بود

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشورگفت: اگر مدیریت شهری بخواهد موفق عمل کند باید برای اعتماد سازی در بین مردم تلاش کند. اگر مردم به مدیریت شهری اعتماد نکنند، عملکرد شهرداری به عنوان نهاد مستقل عمومی غیردولتی رضایت بخش نخواهد بود.

عملکرد شهرداری بدون اعتماد مردم رضایت‌بخش نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در جلسه شورای اداری استان البرز که امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزارشد، با اشاره به تلاش اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار کرج، اظهار کرد: اعضای شورای شهرکرج در سایه وفاق و همدلی، فردی خوش فکر، متخصص و متعهد را به عنوان شهردار انتخاب کرده‌اند که بی‌شک همه شهر و شهروندان از این انتخاب درست منتفع می‌شوند.

    وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها به علت توأمان بودن مدیریت درآمد و هزینه مظلوم واقع شده‌اند.

    جمالی نژاد همچنین به مشکلات شهر کرج اشاره کرد و گفت: کرج در همسایگی پایتخت کشور مشکلات زیادی را به دوش می‌کشد که یکی از آن‌ها سرازیر شدن جمعیت مهاجران به این شهر است.

    وی در ادامه با اشاره به وظایف سنگین شهردار کرج در موقعیت حساس کنونی اظهار کرد: به دلیل طولانی شدن فرایند انتخاب شهردار، انتظارات مسئولان و شهروندان از فردی که پس از چند ماه بر صندلی شهرداری تکیه زده بالا رفته است.

    جمالی‌نژاد با تاکید بر اهمیت رعایت برخی اصول در حصول مدیریت شهری موفق توضیح داد: شهرداران موفق درک درستی از مناسبات مدیریت شهری با حاکمیت، همکاران و مردم دارند و اهداف تعیین شده را بر مبنای این مناسبات پیش می‌برند.

    وی در توضیح اهمیت ارتباط مدیریت شهری با حاکمیت اظهارکرد: بدون شک اگر مدیریت شهری نتواند ارتباط دوسویه و سازنده‌ای با مدیران دستگاه‌ها و ادارات مختلف داشته باشد، نمی‌تواند در دستیابی به اهداف پیش بینی شده خود موفق عمل کند.

    جمالی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط مدیریت شهری با مردم اظهارکرد: ارتباط مدیریت شهری با مردم از یک سو پاشنه آشیل شهرداری و از سوی دیگر نقطه عطف توسعه شهری محسوب می‌شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: اگر اعتماد باشد، مردم در امور مختلف مشارکت فعالی خواهند داشت و بخش خصوصی نیز برای اجرای طرح‌ها وارد میدان می‌شود و گروه‌های مردم نهاد هم به عنوان بازوی فعال به کمک شهرداری می‌آیند و به این ترتیب بسیاری از مشکلات شهری مرتفع خواهد شد.

    جمالی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ارتباط مدیریت شهری با بدنه همکاران خود تأکید کرد و گفت: مناسبات مدیریت شهری با همکاران باید بر پایه رفاقت، صمیمیت و پاکدستی استوار باشد چون در غیر این صورت پیشبرد امور سخت خواهد شد و سوخت مورد نظر برای اقدامات جهادی مدیریت شهری تأمین نخواهد شد.

    وی افزود: بدون شک سالم سازی محیط کار شهرداری و شورا، ارتقای تسهیلات رفاهی کارکنان، چابک سازی مجموعه و برون سپاری امور غیر ضروری به خارج می‌تواند در ایجاد فضای کاری سالم در مدیریت شهری و کاهش تخلفات اداری موثر واقع شود.

    وی گفت: شهردار نباید گلخانه‌ای باشد و فقط یک جا بنشیند و به مکاتبات اداری بپردازد و باید در بین مردم حاضر شود و به درد و دل‌های آنان گوش دهد و از نزدیک مشکلات شهر را لمس و برای حل آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی