مدیران خودروعصر اعتبار

۱۱ هزار تن فولاد در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شد

عصر ساختمان- - معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از توزیع ۱۱ هزار تن فولاد با قیمت های قبلی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: علاوه بر این، برای بازسازی کامل مناطق زلزله زده کرمانشاه ۷۹ هزار تن دیگر فولاد نیاز است.

۱۱ هزار تن فولاد در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیز الله مهدیان روز دوشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری افزود: برای اینکه اجازه ندهیم گرانی مصالح ساختمانی در روند بازسازی مناطق زلزله زده تاثیر داشته باشد، فولاد را با قیمت قبلی در میان زلزله زدگان توزیع می کنیم.
    وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به هر واحد زلزله زده هشت تن سیمان رایگان می دهد، اظهار داشت: پیش از این 32 هزار تن فولاد با قیمت قبلی در مناطق زلزله زده توزیع شد.
    مهدیان در بخش دیگری از صحبت های خود اقدامات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده را بی سابقه عنوان کرد و گفت: اعتبارات لازم به منظور بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تامین شده است و مشکلی در این زمینه احساس نمی شود.

    **متخلفان مسکن مهر دادگاهی می شوند
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه اعلام کرد که تخلف پیمانکاران و ناظران ساخت مسکن مهر اسلام آباد غرب محرز شده و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
    مهرداد سالاری، اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای انجام شده، عناصر اصلی سازه ای واحدهای مسکن مهر با یونولیت و گل پر شده بودند که به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.
    وی با بیان اینکه نمی توانیم اجازه دهیم مردم در چنین خانه هایی زندگی کنند، افزود: ناظران، پیمانکاران و دیگر عوامل دخیل در ساخت مسکن مهر به دادستانی معرفی شده اند تا به تخلف آنها رسیدگی شود.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده ضعیف هستیم، گفت: ما 100 هزار واحد در مناطق زلزله زده می سازیم و این کار را برای مردم بازگو نمی کنیم، در حالی که برخی دوستان 200 واحد می سازند و 50 برابر ما برای کار خود تبلیغات می کنند.
    سالاری یادآور شد: چندی پیش موضوعی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه مردم سرپل ذهاب برای تکمیل واحدهای خود دست به کلیه فروشی زده اند، که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که به هیچ عنوان صحت ندارد.
    وی به کیفیت واحدهای ساخته شده توسط بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل استاندار کرمانشاه همچون یک آزمایشگاه سیار به صورت مداوم مصالح مورد استفاده را ارزیابی می کند تا ساختمان ها بر اساس استانداردهای لازم ساخته شود.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار