مدیران خودروعصر اعتبار

۴ ایده برای بهینه‌سازی فضای آشپزخانه

عصر ساختمان - آشپزخانه‌های کوچک همیشه به عنوان یک چالش شناخته شده‌اند.

۴ ایده برای بهینه‌سازی فضای آشپزخانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰
  • 4 ایده برای بهینه‌سازی فضای آشپزخانه
  • 4 ایده برای بهینه‌سازی فضای آشپزخانه
  • 4 ایده برای بهینه‌سازی فضای آشپزخانه

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، با وجود انتخاب‌های زیادی که در مورد چیدمان آشپزخانه صورت می‌گیرد، چنانچه در زمینه لوازم و همینطور بهینه‌سازی فضای آشپزخانه انتخاب‌های درستی صورت گیرد، فضای مناسبی ایجاد می‌شود که نه تنها امکان پذیرایی از مهمان را برایتان فراهم می‌کند بلکه می‌توانید ظروف را آماده کنید که این امر حتی در آشپزخانه‌های بزرگ و عالی هم به هیج وجه کم اهمیت به شمار نمی‌رود.
راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد که شما با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید فضای بیشتری ایجاد کنید که همواره تاثیرات خوبی هم با خود به همراه دارند، در حالی که همه ما به دنبال این تغییرات هستیم. در مطلب زیر 4 نکته بسیار مهم برای تحقق این هدف آورده شده است.
- اهمیت سلیقه: رنگ آمیزی می تواند باعث شود تا فضا بزرگتر و یا کوچکتر به نظر رسد، این امر به چگونگی رنگ آمیزی‌ای که انجام می‌دهید، بستگی دارد. آیا شما نیاز دارید تا فضایتان را گسترش دهید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است پس نیاز است تا از رنگ‌های روشن استفاده کنید که تاثیر مشابهی با روشن‌سازی دارد. نور خورشید کمک می‌کند تا تصور وجود فضای بزرگتر در ما ایجاد شود. اما زمانی که ما در مورد رنگ‌های روشن صحبت می کنیم منظور یکنواختی و خسته‌کنندگی این رنگ‌ها نیست. چنان‌چه می‌خواهید رنگی را به آشپزخانه خود اضافه کنید این کار را با لوازم آشپزخانه هم می‌توانید انجام دهید. استفاده از برخی سبک‌های لوازم خانگی که در گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفتند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر آن، شما می توانید سایر جزئیات مانند رنگ‌های روشن را برای ایجاد یک جو خاص در بیشتر فضاهای خانه خود استفاده نمایید.
- استفاده بهینه از فضا: همه ما به دنبال آشپزخانه‌ای بزرگتر با وسایل بسیار مجهز هستیم. با این حال، این ایده همیشه نمی‌تواند ایده هوشمندانه‌ای باشد مخصوصا زمانی که شما فضای کوچکی در اختیار دارید. خوشبختانه امروزه برندهایی وجود دارند که محصولات خود را متناسب با فضاهای کوچک تولید می کنند که این امکان را ایجاد می‌کنند تا آشپزخانه را بدون در نظر گرفتن فضایی که در اختیار داریم به یک فضای مجهز تبدیل کنیم. به طور خلاصه، برای آشپزخانه‌های کوچک باید از خرید وسایل متعدد پرهیز کرد چراکه وسایل زیاد باعث می شود تا فضا کوچکتر به نظر رسد، در نقطه مقابل حد الامکان باید از وسایل کاملا کاربردی استفاده کرد که ضمن استفاده بهینه از فضا، راحتی را هم به دنبال دارند.
- از وسایلی که در اختیار دارید بهره ببرید: توصیه مهمی که کارشناسان برای چیدمان پیشنهاد می کنند استفاده از تمامی سطوح در دسترس است. اما این به چه معناست؟ منظور استفاده از تمامی امکانات خانه است. برای مثال در مورد آشپزخانه، سقف و دیوارها فضاهای کلیدی هستند که به شما کمک می کنند تا از آشپزخانه‌های کوچک استفاده بهینه کنید. همواره دیوار آشپزخانه‌ها را به عنوان تابلویی از امکانات در نظر بگیرید.
- ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی: انجام این کار به معنای خلاقیت است. به دنبال وسایلی باشید که کاربردی دو منظوره دارند همچنین از گوشه‌ها نیز بهره ببرید. یک ایده که می‌تواند بسیار کارآمد باشد نصب قلاب‌ها و قفسه‌های ساده است. همچنین عناصری که در خانه به صورت روزمره و یا تزئینی کاربرد دارند باید به گونه‌ای قرار بگیرند که بقیه فضا را مختل نکنند. استفاده از فضای بالای یخچال و کابینت‌ها همواره به عنوان گزینه‌ای بسیار کارآمد به شمار می‌روند.
موارد ذکر شده راهنمایی‌های ساده بود که اگر دقیق اجرا شوند می‌توانند آشپزخانه کوچک شما را به قلب خانه شما تبدیل کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار