مدیران خودروعصر اعتبار

سنگ فرش خیابان‌ها کاری اشتباه در جهت جمع آوری آب‌های سطحی

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه در هیچ جای دنیا پارک‌ها سنگ‌فرش نمی‌شود تا آب‌های سطحی از این طریق به زمین نفوذ کند.

سنگ فرش خیابان‌ها کاری اشتباه در جهت جمع آوری آب‌های سطحی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با راهکارهای جلوگیری از ایجاد سیلاب در شهر تهران اظهار داشت: روان‌آب‌های شهر تهران نزدیک به 2500 هزار متر مکعب است و جمع آوری این آب‌ها در این شرایط کمبود آب با ورود آن‌ها به چرخه دوباره آب می‌تواند بسیار مهم‌ باشد.

    وی افزود: نباید بگذاریم این آب‌های سطحی به دریاچه نمک وارد شود و یا تبدیل به فاضلاب شود در این راستا پروژه‌های عمرانی زیادی طراحی شده است که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز در هیچ جای دنیا پارک‌ها سنگ فرش نمی‌شود بلکه به صورت طبیعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد در این شرایط قیمت احداث پارک‌ها کمتر می‌شود و هم باعث جلوگیری از ورود آب‌های سطحی به سطح زمین می‌شود که از ایجاد زمین لغزش‌ها و زلزله‌ها جلوگیری می‌کند.

    مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: امروز می‌توانیم تهران را شهر بی دفاع بنامیم زیرا با این شرایط کاری ستاد بحران همیشه باید منتظر حادثه‌ای باشیم.

    وی افزود: با این نوع مدیریت ما همچنان وقتمان را هدر می‌دهیم.

    اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته 5 میلیارد تومان برای مقابله با سیل در شهر تهران در نظر گرفته شده است که هنوز کاری انجام نشده است.

    وی افزود: وقتی از جاده حسن آباد به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) می‌رویم بوی بدی به مشام می‌رسد که ناشی از فاضلاب شهر تهران است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: سیل حاشیه‌ شمالی شهر تهران را تهدید می‌کند و ما می‌توانیم با پروژه‌های آبخیزداری از بروز آن جلوگیری کنیم از زمانی که جهاد کشاورزی روی کار آمده کار آبخیزداری به کندی انجام می‌شود اما زمانی که جهاد سازندگی روی کار بود طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از فرسایش خاک به خوبی انجام می‌شد.

    دوستی تصریح کرد: احداث پارک‌هایی مانند بوستان نهج البلاغه در مسیر رود دره‌ها به نظر می‌رسد که بدون در نظر گرفتن دبی رودخانه‌ها و مطالعه انجام شده است.

    سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: گزارش امروز در مورد زیرساخت‌های مدیریت سیلاب و ساماندهی رود دره‌ها گزارشی بود که می‌تواند مشکلات زیست محیطی، فضاهای زیر سطحی و ایمنی شهر تهران را حل کند و باعث ارتقای زندگی در یک شهر شود و باید ما در حوزه‌های این‌چنینی سرمایه گذاری کنیم.

    وی افزود: امروز شاهد هستیم که شبکه معابر شهر تهران تکمیل شده است و حتی از پروژه‌ها جلوتر هستیم اما هنوز مشکلات زیست محیطی باقی مانده است که هر روز افزایش پیدا می‌کند چرا که جلوی ورود ماشین‌های زیادی به شهر تهران باز شده است.

    سالاری بیان کرد: شهرداری تهران باید برنامه خود را در این زمینه به شورا ارائه دهد و شاهد هستیم که امروز معاونت عمرانی در تکمیل پروژه‌های عمرانی کاری انجام نمی‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو