مدیران خودروعصر اعتبار

زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک شده مسکن دار می شوند

عصر ساختمان- معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در بخش اجتماعی زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک شده نیز در صورت نیاز مسکن دار می شوند.

زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک شده مسکن دار می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، فرید براتی سده ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی بهزیستی استان، افزود: مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای اجتماعی هر فرد است و بهزیستی استان زنجان در حوزه ساخت مسکن تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

    وی به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: امروز خانواده چند معلولی در کشور نداریم که مسکن نداشته باشند.

    معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در بخش اجتماعی زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک‌شده نیز در صورت نیاز مسکن‌دار می‌شوند.

    براتی بابیان اینکه تعداد آمار مراکز غیرمجاز متفاوت است، گفت: فعلاً آمار دقیقی در این حوزه نداریم.

    وی افزود: مراکز اقامتی سه دسته هست و مراکز اقامتی میان‌مدت که یک هزار و 198 مرکز است، مراکز بلندمدت 34 مورد که مدت‌زمان اقامت در آن 6 ماهه است.

    معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی بابیان اینکه مراکز مربوط به ماده 16 و معتادان بی‌خانمان داده‌شده است، افزود: تعداد این مراکز 17 مورد است و در استان‌هایی که مراکز ماده 16 نداریم از مراکز موجود خود بهزیستی با استناد به تبصره  2 ماده 16 استفاده کردیم.

    براتی سده اهمیت موضوع مسکن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه خیرین دست بهزیستی را بگیرند.

    وی به فعالیت 14 مرکز توانمندسازی معتادان اشاره کرد و گفت: طرحی به‌عنوان «مدیریت مورد» در حال اجرا است که به معتادان ترک کرده کمک شود و در این بخش برای افرادی که مسکن ندارند اقدامات لازم برای اسکان فراهم می‌شود.

    براتی سده تأکید کرد: استان‌های فاقد مراکز مختص معتادان متجاهر ازجمله استان زنجان، این قشر را با رأی قاضی به کمپ‌های موجود ارجاع می‌دهند، و درزمینه معتادان متجاهر در سطح کشور، 620 مرکز با بهزیستی همکاری می‌کنند و فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار