مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

فعال شدن حوزه مسکن به اقتصاد کشور جان می‌دهد

عصر ساختمان- توسلی گفت: ادغام ردیف‌های بودجه کار را تسهیل می‌کند، چون به جای اینکه هزار یا دو هزار ردیف بودجه را بررسی کنید صد تا ردیف بودجه را بررسی می‌کنید.

فعال شدن حوزه مسکن به اقتصاد کشور جان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت حوزه مسکن در کشور گفت: یک بخش ساخت مسکن، روستایی و یک بخش آن مسکن شهری است. الان برج 9 تمام شده و بودجه‌ای که در تبصره 14 و در بخش‌های دیگر برای مسکن روستایی دیده بودیم تا همین چند روز پیش آیین نامه‌اش توسط دولت اعلام نشده بود و نتوانستیم یک مسکن در روستا بسازیم، چون دویست میلیون تومانی که می‌خواستند بدهند سازمان برنامه و بودجه با آن مخالفت کرد.

    توسلی ادامه داد: در شهر‌ها هم دولت سازمان‌ها را مکلف کرده تا زمین‌هایشان را در اختیار بگذارند که دستگاه‌ها همکاری نکردند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر همان بودجه‌ای که مجلس گذاشته بود اجرا می‌شد برای آن متمم می‌زدند مثلا می‌گفتند ما آنقدر خرج کردیم الان هم برای فلان موضوع دوباره بودجه نیاز داریم که آن وقت مجلس از محل‌های دیگری مثل صندوق توسعه ملی آن را تامین می‌کرد منتها به شرطی که کار شروع می‌شد.

    نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار کرد: فکر می‌کنم آقای بذرپاش، چون خودش در دیوان محاسبات بوده از منابع مختلف با کمک مجلس بتواند از بخش‌های مختلف منابع مالی جمع کند و به حوزه مسکن تزریق کند و این حوزه را فعال کند.

    وی افزود: حوزه مسکن اگر فعال شود چهل حوزه دیگر مثل تولید آهن، میلگرد، آجر و ... هم فعال می‌شود و یک جانی به اقتصاد کشور می‌دهد.

    توسلی تصریح کرد: نمایندگان مجلس اگر ببیند دستگاهی خوب کار می‌کند پشت آن می‎ایستند و از آن حمایت می‌کنند البته برنامه هفتم و بودجه هنوز به مجلس نیامده، اما اگر بیاید با این موضوع به شکل اساسی کار می‌کنند چرا که به بحث مسکن توجه جدی داریم.

    وی گفت: برای مسکن در بودجه 1402 ردیف بودجه دیده شده و اگر بودجه کم داشته باشد از متمم و راه‌های مختلف برای آن بودجه در نظر می‌گیریم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ادغام برخی ردیف‌های بودجه 1402 بیان کرد: قبلا ردیف‌های بودجه خیلی زیاد بود البته پارسال کمترش کردند، اما وقتی که به مجلس می‌دهند محدود است چرا که همکاران در جریان رسیدگی به بودجه پیشنهاداتی دارند، اما فرصت برای ارائه پیشنهادات مطرح نمی‌شود لذا سازمان برنامه و بودجه تلاش کرده تا جایی که می‌تواند ردیف‌ها را کمتر و خلاصه‌تر کند، اما دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی باید کار خود را انجام دهند.

    توسلی ادامه داد: ادغام ردیف‌های بودجه کار را تسهیل می‌کند، چون به جای اینکه هزار یا دو هزار ردیف بودجه را بررسی کنید صد تا ردیف بودجه را بررسی می‌کنید.

    وی گفت: برخی همکاران معتقدند ادغام ردیف‌های بودجه نظارت را راحت‌تر می‌کند مثلا تبصره 17 مربوط به وزارت بهداشت است و هر چه مربوط به این وزارتخانه باشد در این تبصره است و دستگاه‌های نظارتی کار خود را انجام می‌دهند و بعد اعلام می‌کنند کدام احکام بودجه اجرا نشده است.

    نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار کرد: نمایندگان اصرار دارند که برنامه هفتم زودتر به مجلس بیاید، چون این برنامه بالادستی است لذا برنامه هفتم باید تصویب شود، چون ممکن است بودجه به مجلس بیاید بعد برنامه هفتم بیاید کاری برخلاف آن را انجام دهد.

    توسلی افزود:، چون برنامه هفتم برنامه بالادستی است قاعدتا برای اصلاح می‌آید و باید بودجه سالیانه را اصلاح کرد و برای کشور خوب نیست بودجه کشور را تصویب نکنیم و به صورت دو دوازدهم و سه دوازدهم تصویب کنیم.

    وی گفت: بودجه 1401 هنوز بسته نشده است، چون تا شهریور سال آینده بحث بودجه 1401 ادامه دارد و خیلی از کار‌ها انجام نشده و ابلاغ و تخصیص بودجه باید انجام شود و در شهریور بودجه 1401 بسته می‌شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در بودجه 1401 بخشی از منابع بودجه تامین شده و بخشی فراتر از آن چیزی که ما در بودجه دیدیم تامین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو