مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات ۳ راهکار تامین مسکن در تهران از زبان استاندار

عصر ساختمان- استاندار تهران ایجاد شهرک‌های اقماری، احیای بافت فرسوده پایتخت و مهاجرت معکوس را از جمله راهکارهای تامین مسکن در پایتخت اعلام کرد.

جزئیات ۳ راهکار تامین مسکن در تهران از زبان استاندار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علیرضا فخاری درباره برنامه‌های مربوط به تامین مسکن در پایتخت، اظهار کرد: تهران به لحاظ سرزمینی محدودیت‌های خاصی دارد و این موضوع واقعیتی است که با آن مواجه هستیم؛ سطح رشد جمعیت سالانه 5 تا 6 درصدی با وضعیت جغرافیا و زمین در تهران تطابق لازم را ندارد, همه افرادی که به هر شکلی وارد تهران می‌شوند؛ مهاجرت می‌کنند یا برای اشتغال یا فعالیت‌های اقتصادی به تهران می‌آیند، دچار این مشکل هستند.

    وی ادامه داد: از طریق ایجاد شهرک‌های اقماری اطراف تهران که ظرفیت‌های لازم را برای پذیرش جمعیت داشته باشند، می‌توان بخشی از جمعیت را -در بحث اسکان قطعی- در این مکان‌ها مستقر کنیم اما عمده تمرکز ما به ویژه در تهران باید در حوزه بازآفرینی باشد.

    وی توضیح داد: به این معنا که در محلات با قدمت بالای 30 یا 35 سال (بافت‌های فرسوده)  و قابلیت بارگذاری جدید به لحاظ تراکمی و پذیرش جمعیت می‌توان آپارتمان‌های یک یا 2 طبقه را به آپارتمان‌های چند طبقه تبدیل کرده و بخشی از نیازمندی‌ها را تامین کرد.

    فخاری تصریح کرد: نکته اساسی طرح مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان‌ها است؛ همان طرحی که دولت‌های قبلی نتوانستند به پایان ببرند،. به نظرم باید دوباره روی این موضوع تمرکز کرد؛ چه عواملی موجب می‌شود تهران جذابیت‌های لازم برای اسکان را داشته باشد؟ ما باید طرح مهندسی معکوس این کار را در دستورکار قرار دهیم تا این زمینه را فراهم کند و افراد به محل تولدشان برگردند و مسائل اشتغال، اسکان و ارتباطات اجتماعی‌ در آن نقاط حل شود؛ این موضوعاتی است که می‌تواند طرح اسکان جمعیت در تهران را در کنترل قرار دهد.

    استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در حوزه استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده برای تامین مسکن، اقدامی صورت گرفته است، توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی به شدت به ویژه در تهران روی این موضوع تمرکز کرده تا بتواند از ظرفیت بازآفرینی استفاده شود.

    فخاری اضافه کرد: اکنون معاونت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی که متولی انجام این کار است در محوریت قرار دارد و این سهم را برای همه این عواملی که در تهران هستند، پیش‌بینی کرده و از طریق پرداخت وام و تسهیلات ظرفیت لازم را برای طرح  اسکان عوامل بیشتری را در طرح بازآفرینی ایجاد می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو