مدیران خودروعصر اعتبار

ایران ۴ برابر مصرف جهانی انرژی مصرف می‌کند

عصر ساختمان- رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران گفت: ۴ برابر مصرف جهانی انرژی مصرف می‌کنیم که با حمایت معاونت شهرسازی و با تاکید بر مبحث ۱۹ باید این میزان کاهش یابد.

ایران ۴ برابر مصرف جهانی انرژی مصرف می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما از گذشته تاکنون برای پیشبرد اهداف محیط زیست شهری بوده است و همواره بر این موضوع تمرکز داشته‌ایم.

    وی افزود: در سال جاری اقدامات مناسبی از سوی محیط زیست شهرداری تهران در حوزه آب، انرژی، پایش آلودگی‌های سطح شهر و استانداردسازی طرح‌ها صورت گرفت.

    علی پور گفت: هدف اصلی از همکاری محیط زیست شهرداری تهران با سازمان مدیریت پسماند، معاونت شهرسازی، معاونت عمران در مدیریت شهری حفظ محیط زیست است.

    وی ادامه داد: ما 4 برابر مصرف جهانی، انرژی مصرف می‌کنیم که با حمایت معاونت شهرسازی و با تاکید بر مبحث 19 باید این میزان کاهش یابد.

    رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران تصریح کرد:با همکاری معاونت شهرسازی در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اقداماتی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به استفاده از انرژی‌های خورشیدی در ساختمان‌ها اشاره کرد که این کار در بسیاری از نقاط جهان اجباری است.

    علیپور در ادامه تصریح کرد: برای نخستین بار به تمام طرح‌هایی که در پیوست زیست محیطی قرار دارند، ورود کرده‌ایم و در حال حاضر حدود 140 طرح را در دست اجرا داریم، چراکه معتقدیم فقدان توجه به ملاحظات زیست محیطی می‌تواند عاملی برای ایجاد بحران‌ها‌ی جدی باشد.

    وی افزود: در حوزه حمل و نقل پاک و کاهش آلاینده دی اکسید کربن با معاونت برنامه ریزی شهری در مسیر ایجاد شهری هوشمند تعاملات خوبی برقرار کرده‌ایم.

    رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در سطح مناطق 22 گانه تهران بر اساس پتانسیل‌های هر منطقه یک طرح و پروژه را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم، برای نمونه می‌توان به بحث اکوپارک در منطقه 22، تصفیه خانه با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در منطقه 14و گردشگری طبیعی در منطقه 13 اشاره کرد.

    وی افزود: قرار است برای 70 درصد از مناطق تهران یک اطلس کامل زیست محیطی ایجاد کنیم که در آن بافت خاک، تنوع زیستی، بحث آلایندگی، تراکم و مسائل زیست محیطی را مشخص کرده‌ایم.

    علی پور گفت: 22 کانون بو را در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) شناسایی کرده‌ایم که عمده آن به دلیل فعالیت شرکت‌های دامپروری و مرغداری‌ها، رها شدن فاضلاب و کاهش سطح آب بوده است.

    وی ادامه داد: به همین منظور دولت نیز بودجه خاصی را مصوب کرده و بر اساس آن شرکت آب منطقه‌ای و سازمان محیط زیست مامور از بین بردن این بو شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو