مدیران خودروعصر اعتبار

۴۰ درصد مصرف انرژی کشور مربوط به بخش ساختمان است

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به میزان مصرف انرژی در بخش ساختمان گفت: بخش ساختمان افزون بر ۴۰ درصد مصرف انرژی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

۴۰ درصد مصرف انرژی کشور مربوط به بخش ساختمان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حامد مانی فر امروز، 3 آبان‌ماه در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان در شیراز گفت: بخش ساختمان افزون بر 40 درصد مصرف انرژی کشور را به خود اختصاص می دهد که این عدد تکلیف بزرگی بر گردن همه ما به عنوان متولیان ساختمان چه در سطوح ملی و چه استانی می گذارد.

    وی با بیان اینکه 70 درصد از این 40 درصد نیز سهم ساختمان های عمومی دولتی و غیر دولتی است، افزود: به همین دلیل، حوزه انرژی و مدیریت مصرف آن در ساختمان امروز از موضوعات داغ جامعه است.

    مانی فر ادامه داد: شرایط ناترازی انرژی در کشور که همه ما با تبعات آن در سال جاری و به ویژه در فصل تابستان مواجه بوده‌ایم و به خصوص در ساختمان های اداری اهمیت این موضوع را برای همه بیش از پیش روشن کرد و متوجه شدیم که این بحث یک موضوع جدی است.

    مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر امروز راجع به انرژی گفت و گو می کنیم علتش این است که یک موضوع جدی عملی است و یک شعار یا مبحث منتخب نیست بلکه موضوعی است که با آن مواجه هستیم و مشکلات آن را می‌بینیم.

    مانی فر افزود: تلاش کرده‌ایم که در حوزه مقررات شرایط به روز شود، از مبحث 19 که مربوط به بحث صرفه جویی در مصرف انرژی است و معتقدیم که فقط مربوط به این مبحث هم نیست و سایر مقررات ملی ساختمان هم در این زمینه وظایفی بر عهده دارند که باید انجام دهند.

    وی ادامه داد: علت اینکه موضوع انرژی کمتر از سایر مباحث مورد توجه قرار گرفته شاید همین چند وجهی بودن موضوع است، اینکه مهندسان ما در رشته های ساختمان همه در حوزه انرژی وظایفی دارند اما این چند وجهی بودن سبب شده که فکر کنیم که هیچ کدام از ما متولی انرژی ساختمان نیستیم.

    مانی فر اظهار کرد: اگر امروز پنجره 2 جداره مورد استفاده قرار می گیرد به واسطه تلاشی است که مهندسان ما با همکاری صنعت انجام داده‌اند و طبیعی است که امروز ساخت پنجره های پروفیل آهنی با توجه به قیمت تمام شده آن مقرون به صرفه نباشد.

    مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: به نظر می رسد کار مدیریت انرژی یک کار سهل و ممتنع است و می‌تواند هم دشواری های خود را داشته باشد و هم از جهاتی دیگر می تواند به سادگی و با حداقل تمهیدات نتیجه گیری مطلوب حاصل شود و به هدف نزدیک تر شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی