مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ارائه سند زمین های کشاورزی نباید پیش شرط پرداخت وام شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،گفت:بانک ها نباید برای پرداخت وام به کشاورزان ارائه سند زمین های کشاورزی را پیش شرط قرار دهند.

ارائه سند زمین های کشاورزی نباید پیش شرط پرداخت وام شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، علیرضا محجوب در خصوص نحوه پرداخت وام به کشاورزان، گفت:براساس قانون نباید یکی از شرایط بانک ها برای پرداخت وام به کشاورزان، ارائه سند زمین های کشاورزی جهت تضمین باشد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت واقعی از تولیدکنندگان کشور، افزود:تکلیف پرداخت وام به کشاورزان براساس قانون مشخص شده و در صورتی که کشاورز بودن متقاضی دریافت وام، برای بانک اثبات شود باید براساس ساز و کار تعریف شده وام پرداخت شود. در خصوص اخذ تضامین برای تسویه وام نیز بانک می تواند اسناد مالی مانند چک و سفته دریافت کند.  

    نحوه اجرای مقررات مربوط  به مالیات بر عایدی سرمایه مهم است

    نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر،شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، ادامه داد:اصل موضوع مالیات بر عایدی سرمایه املاک و مسکن خوب بوده؛ اما نحوه اجرای مقررات مربوطه توسط ممیزین مالیاتی مهم است و نکته دیگر اینکه مجریان این نوع مالیات برای نیل به هدف اخذ این نوع مالیات، عجله نداشته باشند.

    گلایه مردم از عدم اجرای قانون مربوط به بخشیدگی جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی

    محجوب تصریح کرد:موضوع کاهش مالیات بر عملکرد برای حمایت از بخش تولید نکته مناسبی بوده اما بدیهی است باید به بحث کاهش  منابع و درآمدهای مالیاتی ناشی از کاهش مالیات بر عملکرد نیز توجه شود تا در زمان بررسی موضوع در مجلس موضوع مغایرت با اصل 75 قانون اساسی ناشی از ایجاد بار مالی برای دولت مطرح نشود.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی افزود:برخی از مردم در ملاقات مردمی بیان می کنند با وجود اینکه قانون بخشیدگی جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی مصوب شده اما مردم زمانی که به بانک ها مراجعه می کنند با عدم اجرای قانون روبرو می شوند که ضرورت دارد بانک مرکزی به این وضعیت رسیدگی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو