مدیران خودروعصر اعتبار

وام ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی در انتظار سازمان برنامه و بودجه

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: آغاز اعطای وام ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی در انتظار تضمین‌های سازمان برنامه بودجه به نمایندگی از دولت است.

وام ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی در انتظار سازمان برنامه و بودجه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (8 آبان) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وام مسکن روستایی طی دو روز آینده ابلاغ می‌شود، گفت: اعطای تسهیلات 350 میلیونی روستایی هیچ‌گونه موانعی وجود ندارد و در روز چهارشنبه (3 آبان‌) دولت سیزدهم قانون افزایش 350 میلیونی را تصویب کرد و طی دو روز آینده ابلاغیه آن نیز ارائه خواهد شد.

    جودی در پایان خاطرنشان کرد: وام 350 میلیونی مسکن روستایی به تعداد 350 هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفری با سود 5 درصدی اعطا می‌شود. حدود 60 هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی 350 میلیونی تشکیل شده که پس‌از ابلاغیه رسمی از سوی دولت مراحل پرداخت آن آغاز خواهد شد.

    وام 350 میلیونی روستایی در انتظار سازمان برنامه بودجه

    سیدرضا حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه (10 آبان) وام 350 میلیونی مسکن روستایی ابلاغ و توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده، گفت: (10 آبان) مصوبه هیئت دولت با امضای مخبر معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد اما ابلاغیه به معنای اجرای این قانون نخواهد بود؛ قطعاً برای اجرا این روند نیازمند زمان خواهیم بود.

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تاکید کرد: تسهیلات وام مسکن روستایی با سود 5 درصد است که مابه‌التفاوت 18 درصد را سازمان برنامه و بودجه باید برای پرداخت تضمین کند. طبق این مصوبه بانک مرکزی موظف به مشخص کردن بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات است.

    وی ادامه داد: در راستای قانون جهش تولید مسکن تضمین‌نامه‌ها و هرگونه تسهیلات مسکن از سوی دولت به صندوق ملی مسکن انتقال پیدا کرد؛ منتهی سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت باید تضمینی به صندوق ملی مسکن بدهد تا این صندوق نسبت به هر بانک سهمیه صادر کند که بانک‌ها بتوانند وظایف خود را آغاز کنند.

    حمیدی تصریح کرد: وام 350 میلیونی مسکن روستایی به تعداد 350 هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفری با سود 5 درصدی اعطا می‌شود. حدود 100 هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی 350 میلیونی تشکیل شده که پس‌از تضمین‌های سازمان برنامه و بودجه کشور به متقاضیان اعطا خواهد شد.

    به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن دوره بازپرداخت وام 350 میلیونی روستایی با سود 5 درصدی 20 ساله است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی