مدیران خودروعصر اعتبار

کاشی حمام باید این گونه باشد

عصر ساختمان- ایجاد تغییراتی هرچند محدود و البته کم هزینه از طریق بازسازی ملک موضوعی است که این روزها به علل مختلف بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. قیمت بالای ملک و هزینه های جانبی ایجاد تغییر و تحولات اساسی در دکوراسیون داخلی، مالکان واحدهای مسکونی را به فکر تغییرات جزئی اما موثر در متریال فینیشنگ واحدهای خود نموده است.در این بین ایجاد تغییر در سرویس های بهداشتی و حمام از طریق تغییر در کاشی و سرامیک مصرفی امری متداول می باشد. ولی برای اینکه بیشترین بهره را از این تغییر ببرید مطالب زیر را مطالعه کنید.

کاشی حمام باید این گونه باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، کاشی‌ها به علت دوام، نظافت راحت و امکان تغییر سریع فضای دکوراسیون همواره مورد انتخاب دکوراتورها بوده است کاشی یک راه حلی خوب برای تغییر فضای ظاهری بدون انجام تعمیرات و هزینه‌های اساسی است.ولیکن اجرای جزئیات فنی و حساسی دارد  مثلا اگر دوغاب بین کاشی به خوبی انجام نگیرد محل مناسبی برای رشد میکروب وکثیفی است و اگر آن را به درستی تمیز، تعمیر و نگهداری نکنیم ظاهر حمام را بسیار زشت و نامرتب نشان می‌دهد، یا انتخاب رنگ کاشی مناسب برای زیبایی و بزرگتر جلوه کردن فضا اهمیت زیادی دارد با اجرای موارد زیر شما هم می‌توانید حمامتان را در کمترین زمان و با صرف هزینه کم به یک حمام لوکس همانند حمام‌ هتل‌های شیک بازسازی کنید.
    حمام نیمه کاشی
    آیا شما هم جزو کسانی هستید که از وان استفاده می‌کنید؟در این صورت نیاز نیست که تمام فضای حمامتان را کاشی کنید شما می‌توانید نیم متر بالاتر از دوش را کاشیکاری کنید و بقیه دیوار را با دیوار پوش‌ یا رنگ‌های ضد آب روغنی بپوشانید دراین روش دست شما برای دکوراسیون متفاوت و زیبا باز است زیرا شما می‌توانید با استفاده از طیف‌های متنوع فضای خارق‌العاده به حمامتان بدهید.سعی کنید در فضای حمامتان (حتی حمام کوچک) از تابلو و تزیینات زیبا بهره ببرید زیرا این آثار فضای حمام را دل انگیزتر می‌کند.البته این روش بسیار باصرفه است زیرا عموماً کاشی باکیفیت و زیبا برای حمام گران است.
    کاشی های مرزی
    اگر قسمت دوش حمام شما با قسمت روشویی و سرویس فاصله دارد شما می‌توانید کل قسمت دوش را تا سقف کاشی کنید اما قسمت سرویس را تنها تا بالای سینک دستشویی کاشیکاری کنید البته شما می‌توانید با یک سری کاشی مرزی (اضافه کردن یک نوار کاشی موزاییک یا شیشه‌های رنگی) کل حمام و سرویس را هماهنگ کنید.کف این نوع حمام اگر به صورت کاشی‌های بافت‌دار و یا کاشی‌های مربعی کوچک باشد جلوه‌ای زیبا خواهید داشت. توجه کنید هیچ‌گاه کاشی‌های کف و دیوار شما از یک «تنالیته رنگ» نباشد زیرا حمام با کاشی‌های یک‌دست، سال‌های زیادی است که طرفداران خود را از دست داده است. سعی کنید حمام شما فاقد کاشی‌های شکسته باشد زیرا این کاشی مأمن مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ها هستند.فضای حمامتان را با کاشی‌های رنگ خنثی نپوشانید زیرا این رنگ‌ها خستگی بصری در ذهن انسان ایجاد می‌کنند
    کف‌سازی مناسب
    برای کف‌سازی حمام از کف‌پوش‌ها و کاشی‌های ضد آب استفاده کنید اگرچه این مصالح گران‌تر است اما به شما اطمینان می‌دهیم  دیگر از خرج‌های ناشی از رخنه آب به طبقات پایین یا نشست در دیوار، رهایی خواهید یافت. از آنجا که کف حمام‌ها نباید لیز باشد باید از کاشی‌ها و کف پوش‌های بافت‌دار ضد اصطحکاک استفاده کنید.  کاشی‌های کف باید جذب کمتر از 7 درصد و ضریب اصطحکاک بالای 60 درصد داشته باشند.  انواع وینیل‌ها و سرامیک‌های شیاردار می‌تواند جایگزین خوبی برای کاشی کف حمام باشد. انتخاب کفپوش سرامیکی نیز محاسنی دارد؛اول اینکه شست‌وشو و رعایت بهداشت آنها در حمام بسیار آسان است و از طرف دیگر این نوع کفپوش‌ها طول عمر بیشتری را در محیط مرطوب و نمناک حمام دارند و می‌توانند برای سال‌های زیادی رنگ، ظاهر و ترکیب خود را حفظ و زیبایی حمامتان را تضمین کنند، اما باید مراقب باشید که هنگام انتخاب سرامیک به عنوان کفپوش حمامتان حتماً از سرامیک‌های شیاردار استفاده کنید چون این نوع از سرامیک‌ها امنیت بیشتری را در حمام برای شما ایجاد می‌کنند و شیارهای آن‌ها مانع از سرخوردن شما در حمام می‌شود. لطفاً زیبایی را فدای سلامتی نکنید.
    رنگ‌های سرد در حمام ممنوع
    متخصصان رنگ درمانی بر این باورند که استفاده از رنگ‌های سرد مانند رنگ آبی، بنفش و سبز برای حمام نمی‌تواند انتخاب چندان مناسبی باشد، زیرا به مرور زمان می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های مفصلی و استخوانی را در افراد بالا ببرد.  این درمانگران بر این باورند از آنجا که محیط حمام همواره رطوبت دارد، بهتر است برای رنگ‌آمیزی آن یا انتخاب کفپوش، سراغ رنگ‌های روشن یا گرم مانند کرم، شیری، شکلاتی روشن یا نسکافه‌ای برویم تا به این ترتیب بتوانیم میزان سردی و رطوبت این فضا را که بی‌شک بر ساختار اسکلتی بدن تأثیر می‌گذارد، به حداقل برسانیم.  انتخاب این رنگ‌ها علاوه بر خنثی کردن میزان سردی انرژی حمام به بزرگتر به نظر رسیدن فضای حمامتان نیز کمک می‌کند.
    توجه به مواد شیمیایی و کاشی
    کاشی‌های کف و دیوار حمام و دستشویی، با مواد شیمیایی لکه‌زا (مثل محصولات بهداشتی، مواد آرایشی، عطرها و.  . . ) و شوینده‌ها در تماس می‌باشند. برای همین بهتر است در سرویس‌های بهداشتی و حمام از کاشی‌هایی استفاده کنیم که در برابر مواد شیمیایی بخصوص اسیدها و بازها از مقاومت بالایی برخوردارباشند.
    پیشنهاد آخر
    استفاده از رنگ کرم یا شیری در حمام و تمامی اجزای آن از جمله وان، کاشی‌ها، حوله‌ها، پرده‌ها و حتی رنگ دیوار سرویس بهداشتی تأثیر زیادی در افزایش فضا و بزرگتر به نظر رسیدن آن دارد.علاوه بر این، استفاده از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن و گرم در این محل تأثیر زیادی در جلوه این مکان خواهد داشت، ضمن اینکه وجود این رنگ موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و کثیفی‌هایی که در این فضا وجود دارد زودتر در زمینه سفید رنگ آن خودنمایی کرده و افراد برای تمیز کردن آن اقدام کنند. کاشی‌های رنگ روشن همواره مورد پسند طرحان بزرگ برای حمام بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو