مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار خبر داد:

تأمین ۲۱۶ هکتار زمین برای متقاضیان مسکن در لرستان

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از تأمین ۲۱۶ هکتار زمین برای متقاضیان مسکن استان خبر داد.

تأمین ۲۱۶ هکتار زمین برای متقاضیان مسکن در لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمدرضا دالوند 30 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای مسکن لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن است، اظهار کرد: مشکلات و مسائلی در استان برای پرداخت تسهیلات مسکن وجود داشت که با برگزاری جلسات به‌صورت هفتگی و بررسی عملکرد بانک‌ها موانع موجود مرتفع شد.

    وی با اشاره به تسهیلات مسکن روستایی، افزود: سهمیه ابلاغی استان 7200 نفر بود که تا امروز 2924 نفر مورد انعقاد قرارداد و در سامانه جامع طرح نهضت ملی مسکن (تم) ثبت شده است.

    معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم در کمترین زمان ممکن 60 درصد باقیمانده سهمیه ابلاغی به استان در بانک‌ها به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت برسد.

    دالوند اضافه کرد: این موضوع تأثیر بسیار مهمی در ایجاد اشتغال، بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی دارد، چراکه در صورت رخ دادن حوادث طبیعی دیگر نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

    وی به اقدامات صورت گرفته برای تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره و با بیان اینکه تا پایان سال در استان مددجوی فاقد مسکن در روستاها وجود ندارد، افزود: در بحث اقدام ملی حدود 140 هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده که پس از پالایش در مرحله اول حدود 40 هزار تن واجد شرایط شناخته شده که باید برای آن‌ها زمین تأمین و تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

    معاون استاندار لرستان بیان کرد: تا امروز در شهرهای استان حدود 216 هکتار زمین تأمین شده و همچنین در شهرهای زیر 25 هزار گام خوبی برداشته‌ایم که در حال طی شدن مراحل قانونی است.

    دالوند ادامه داد: با توجه به تعداد متقاضیان واجد شرایط باید در بازه زمانی چهار ساله که دولت اعلام کرده مشکل مسکن آنان حل شود.

    وی اظهار کرد: تاکنون برای حدود بیش از 13 هزار از این تعداد زمین تأمین شده و در حال طی کردن مراحل اجرایی است، همچنین تعدادی از واحدها آماده شده و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو