مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

افق‌های پیش روی مسکن و ساختمان در دوران پساتحریم

عصر ساختمان:معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با رفع تحریم‌ها تبادلات علمی و فناوری میان ایران با کشورهای مختلف جهان در زمینه مسکن و شهرسازی تسهیل می‌شود.

افق‌های پیش روی مسکن و ساختمان در دوران پساتحریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، حامد مظاهریان، در حاشیه هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان در بندرعباس اظهار داشت: تکنولوژی ساخت و دانش فنی مرتبط با این حوزه در جهان پیشرفت چشمگیری یافته است و ارتباط و تعامل با این بخش در افق آینده شهرسازی در ایران اهمیت فراوانی دارد.

    وی بیان کرد: با رفع تحریم‌ها، امکان تبادل اطلاعات تخصصی در این زمینه و استفاده از تجربیات جهانی در زمینه‌های مختلف مهندسی ساختمان تسهیل می‌شود و از این طریق دانش فنی در کشور رشد خواهد کرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اقتصاد ملی به پویایی و دانش روز در زمینه‌های مختلف نیاز دارد و حوزه مسکن با توجه به نقش کلیدی‌ در اقتصاد ملی و گردش مالی قابل توجهی که دارد، نقشی منحصربه‌فرد در این زمینه ایفا می‌کند.

    مظاهریان با بیان اینکه توسعه و گسترش ارتباط با جهان در زمینه دانش فنی ساخت و ساز، امکان تبادل اطلاعات و قبول انجام طرح های بزرگ کشورهای همجوار به‌دست مهندسان ایرانی را فراهم می‌کند، خاطر نشان کرد: نیروی جوان و پرانرژی ایرانی قادر به ایفای نقش مطلوب در این حوزه است و توان رقابت با نیروی کار خارجی را داراست.

    وی افزود: حوزه مسکن به طور مستقیم با دهها صنف مختلف ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد و تاثیر رونق در بخش مسکن بر سایر صنوف در جامعه اثبات شده است، بنابراین اگر سیاست‌های کلان دولت را به سوی تقویت ساخت و ساز در کشور و رونق بخش مسکن با ایده‌ها و طرح‌های جدید برای خانه‌دار شدن شمار بیشتری از مردم هدایت کنیم، بیکاری و رکود نیز در کشور کاهش می‌یابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از مهندسان جوان خواست تا با تجربه‌اندوزی و بهره‌گیری عملی از دانش کسب شده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، راه را برای اجرای با کیفیت پروژه‌های ساختمانی در سراسر ایران هموار کنند.

    وی افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور را رسالتی اساسی برای جامعه مهندسان مرتبط با حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: اهمیت نظارت بر فرآیند اجرا یک موضوع مهم و راهبردی است که سازمان‌های نظام مهندسی در استان‌ها باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

    مظاهریان تصریح کرد: افزایش کیفیت در حوزه ساخت و ساز مسکن موجب جلوگیری از هدررفت منابع ملی شده و قیمت تمام شده مسکن را تا حدودی کاهش می‌دهد. وی در عین حال از تدوین مجموعه آئین‌نامه‌هایی به این منظور برای تشدید نظارت بر کیفیت ساخت و ساز خبر داد.

    این مقام مسئول اظهار داشت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها امکان نقش‌آفرینی بهتر حوزه مسکن را در اقتصاد ملی شاهد باشیم.

    وی با اشاره به اهمیت تقویت اخلاق در جامعه مهندسی اظهار کرد: عملکرد مسئولانه در قبال یک وظیفه ملی سبب بهبود کیفیت در ساخت و کاهش هزینه در اجرا می‌شود و رویکرد سازمان‌های نظام مهندسی در این زمینه می‌تواند به تداوم این راه کمک کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تقویت همکاری میان دانشگاه‌ها و افزایش دانش توام با تجربه در حوزه مهندسی عمران و شهرسازی نیاز به جدیت بیشتر دانشگاه‌ها دارد و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه آماده همکاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو