مدیران خودروعصر اعتبار

انتقادات تند نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس در گفت و گو با عصر ساختمان:

۲۰ مشکل عمده مسکن مهر پردیس / طلاق خانواده ها به دلیل عدم تحویل به موقع مسکن مهر

عصر ساختمان- مسکنی که قرار بود با ۲۰ میلیون آورده در فاز۸ پردیس تحویل متقاضیان شود؛ هم اکنون قیمت آن ۵۸ میلیون تومان اعلام شده است؛ این درحالیست که مدت باز پرداخت اقساط وام از ۲۰ سال به ۱۴ سال تقلیل داده شده و وام ۲۵ میلیونی به ۳۰ میلیون افزایش یافته و بسیاری از متریالها در واحد های احداثی مثل دستگاه پکیج ،کولرو کابینت حذف شده است.

۲۰ مشکل عمده مسکن مهر پردیس / طلاق خانواده ها به دلیل عدم تحویل به موقع مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱:۰۰

    پروژه مسکن مهر که به منظورتامین مسکن دهک های پایین جامعه  کلید خورد و  بسیاری از مردم را امیدوار به صاحبخانه شدن کرده بود؛ امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است. بسیاری از سایت های مسکن مهر در تهران و شهرستان ها با مشکلات جدی مواجه و متقاضیان هر روز با چالش های جدیدی رو به رو می شوند.مسکن مهر پردیس نیز از جمله شهرهای جدید مسکن مهر است که اکنون متقاضیان آن مشکلات بسیاری دارند.
    قدیری نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس این مشکلات را در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان  در 20 بند مطرح کرد که در زیر می خوانید:
    - از آورده متقاضیان تاسیسات زیربنایی وروبنایی شامل احداث پل ،تونل،جاده های مواصلاتی،کلانتری،مسجد،ساختمان های اداری،اماکن تجاری و.... که جزو وظایف حاکمیتی است؛ احداث شد.
    - به همین دلیل تعداد کثیری از واحدها در مرحله فندانسیون باقی مانده و هیچ کس پاسخگو نیست(برای مثال فاز 8 پردیس)
    - بیش از 5هزار واحد در اراضی دارای معارض احداث و به صورت نیمه کاره رها شده است.خسارات ناشی از این موضوع بین متقاضیان  سرشکن شده که خود بعضا" به نان شب محتاج هستند.
    - تعهد شده بود در مدت 18 ماه واحدهای مسکونی با کلیه خدمات تحویل متقاضیان شود اما به علت صرف آورده مردم در زیر ساخت ها ونبود نقدینگی علیرغم گذشت 40 ماه هنوز برای بسیاری جانمایی نشده (انتخاب واحد نکردند) و کماکان سرگردان هستند.
    - بانک  مسکن مکلف بوده با توجه به پیشرفت کار نسبت به آزادسازی وام تخصیصی اقدام کند؛ لذا اگر تکلیف خود را به درستی انجام می داد تاکنون واحدها تکمیل و تحویل شده بود.
    - با توجه به شرح بالا  و طولانی شدن زمان تحویل واحد ها،بانک اقدام به وصول سود دوره مشارکت کرده است و مبلغی معادل 3 تا 5 میلیون تومان علاوه بر مبلغ وام(30میلیون)از متقاضیان دریافت می کند.
    - علیرغم اینکه واحدها در پردیس هنوز تحویل نشده است؛ بانک اقدام به صدور دفترچه اقساط کرده و متقاضیانی که کمترین میزان درآمد را دارند بایستی ضمن پرداخت اجاره بها اقساط بانک را نیز پرداخت کنند و این متقاضیان را در تنگنا قرار داده است.
    - وقتی آورده مردم صرف بخش عمران شهری(مربوط به تکالیف حاکمیتی) شده چرا سود دوره مشارکت را مردم پرداخت کنند یا باید این سود حذف شود یا دولت پرداخت آن را متقبل شود نه متقاضیان مسکن مهر.
    - معاون وزیر مسکن آقای نریمان مدعی است قرارداد سه جانبه بین متقاضیان، بانک و شرکت های سازنده تنظیم شده و شرکت عمران تحت نظر وی نقش داور مرضی الطرفین دارند و متقاضیان پول را به حساب خود واریز می کنند.درصورتی که در اجرا چنین نیست.این در حالی است که متقاضیان اجازه برداشت ندارند بلکه فقط شرکت عمران پردیس تحت نظارت جناب وزیر حق برداشت دارد.
    - متقاضیان شخص مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند بلکه وزارت مسکن شرکت تحت امر خود را منصوب و به عنوان داور مرضی اطرفین گمارده است.
    - همچنین متقاضیان قراردادی امضاء نکرده اند که طرفین خود(بانک و شرکت سازنده) بشناسند و شرکت عمران داور قلمداد شود.
    - متاسفانه مازاد مبلغ واریزی متقاضیان هم توسط شرکت عمران پردیس از حسابها برداشت شده و ریالی در حساب متقاضیان نیست !
    - نه تنها قراردادی به متقاضیان داده نشده بلکه برای تعداد کثیری هنوز جانمایی نشده است. (برای مثال شخصا"50 میلیون واریزی داشتم که کلا"توسط شرکت عمران برداشت شده اما تاکنون نه قراردادی دارم نه انتخاب واحد کردم)
    - به آن تعداد از متقاضیان که صورتجلسه جانمایی واحد داده شده بالاجبار از متقاضیان تعهد گرفته اند که حق شکایت به مراجع ذیصلاح قضایی ندارند آیا این ناقص حقوق شهروندی نیست. چرا شرکت عمران حق شکایت را از متقاضیان سلب کرده است؟
    - با اتکاء به کلمه علی الحساب بیش از 120% افزایش قیمت اعلام شده در صورتی که در عرف جامعه علی الحساب معمولا" 10تا 15 درصد متغیر است نه 120درصد.
    - با ناکارآمدی وزارت مسکن شهرسازی، سرمایه مردم در بیابان ها رها شده و آن بخشی که احداث شده عملا به علت عدم مراقبت و نگهداری فرسوده شده و زودتر از عمر مفید ساختمان درحال تخریب است.
    - طولانی شدن پروسه ساخت وساز مسکن مهر ورفتار سیاسیون باعث ایجاد نارضایتی وخسارات مادی و معنوی به مردم وارد شده است. بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده شده و بسیاری در دوره نامزدی و عقد باقی مانده یا و تعدادی از خانواده ها بخاطر عدم توانایی تامین اسکان متارکه کرده اند.
    - پیرامون دریافت مستقیم هزینه های عمران شهری با اتکاء به دستوالعمل هیات دولت (حدودا"11 تا 16 میلیون تومان به ازای هر واحد) از متقاضیان مسکن مهر دریافت شده که برای ابطال این دستورالعمل درتاریخ1394/11/17 حدودا"200 نفر ازمتقاضیان با مراجعه به دیوان عدالت اداری شکوائیه خود را تقدیم کرده اند.
    - مسکنی که قرار بود با 20 میلیون آورده در فاز8 پردیس تحویل متقاضیان شود؛ هم اکنون قیمت آن  58 میلیون تومان اعلام شده است؛ این درحالیست که مدت باز پرداخت اقساط وام از 20 سال به 14 سال تقلیل داده شده و وام 25 میلیونی به 30 میلیون افزایش یافته و بسیاری از متریالها در واحد های احداثی مثل دستگاه پکیج ،کولرو کابینت حذف شده است.
    - با توجه به طولانی شدن پروسه مسکن مهر و افزایش قیمت120درصدی کمترین انتظار متقاضیان مسکن مهر واگذاری مالکیت عرصه وخروج از اجاره99 ساله است .مشروط براینکه بدون دریافت هرگونه وجه اضافه باشد چرا که کل بیابان ها وتپه ماهورها با هزینه دریافتی از متقاضیان به ارزش افزوده رسیده و زمین های همجوار دولتی ارزش پیدا کرده ضمن اینکه کل اماکن تجاری اداری نیز در مالکیت شرکت عمران قراردارد.


    پایگاه خبری عصر ساختمان به منظور انجام صحیح  اطلاع رسانی و نیز حفظ اخلاق حرفه ای آمادگی خود را اعلام می کند چنانچه شرکت عمران پردیس مسکن مهر پاسخی برای این اظهارات دارد،نسبت به پوشش خبری آن اقدام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی