مدیران خودروعصر اعتبار

کاظم زاده تاکید کرد:

جولان سازندگان غیرحرفه ای در صنعت ساختمان

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، از تدوین طرحی در مجلس برای الزام سازندگان به بیمه سازه ها خبرداد و گفت: نبود تضامین کافی در ساخت بنا به جولان سازندگان غیرحرفه ای در این بخش منجر شده است.

جولان سازندگان غیرحرفه ای در صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، شادمهر کاظم زاده با انتقاد از بی توجهی به بیمه سازه ها در کشور، گفت: نبود تضامین کافی در حوزه صنعت ساختمان به جولان سازندگان غیرحرفه ای در این بخش کمک می کند.

    نماینده مردم ایلام، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساختمانی که در ابتدای ساخت بیمه شود به طور حتم مولفه های لازم و استانداردهای کافی را دارد، افزود: لازم است برای ارتقا کیفیت تولید مسکن در کشور، بیمه نامه های مورد نیاز لحاظ شود.

    وی با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در حوزه صنعت ساختمان، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته با بیمه کردن ساختمان به مدت 20 سال هزینه های جاری خود در حوزه مرمت و یا نوسازی بنا را کاهش می دهند.

    نقش بیمه در بهبود وضعیت صنعت ساختمان قابل کتمان نیست

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نقش بیمه در بهبود وضعیت صنعت ساختمان قابل کتمان نیست، افزود: اگر در کشور ما نیز به بیمه سازه ها توجه شده بود به طور حتم سازه ای با عمر بسیار کوتاه در زلزله تخریب نمی شد.

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارایه تسهیلات مسکن منوط به رعایت استانداردهای لازم است، گفت: در تسهیلات مسکن مبلغ وام بیمه می شود تا در صورت تخریب سازه یا فوت شخص مالک بانک متضرر نشود، این موضوع باید در خصوص خود سازه نیز با هدف ارتقا کیفی بناها رعایت شود.
    مبلغ تسهیلات مسکن بیمه می شود تا در صورت تخریب سازه یا فوت شخص مالک بانک متضرر نشود

    کاظم زاده با بیان اینکه دولت به عنوان سیاست گذار در حوزه مسکن باید بیمه سازه را اجبار کند، افزود: با بیمه شدن سازه ها عمر بنا افزایش یافته و کیفیت زندگی در کشور بالا می رود.

    وی با اشاره به هدر رفت بسیاری از سرمایه گذاری ها در حوزه مسکن به علت نبود صنعت بیمه و همچنین سایر الزاماتی که به قوام سازه کمک می کند، تصریح کرد: با مکلف شدن سازندگان به رعایت استانداردها و همچنین بیمه سازه به طور حتم غیرحرفه ای ها از این بازار خارج خواهند شد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بیمه سازه به مثابه مقابله با حوادث غیر مترقبه لازم است، گفت: این موضوع هنوز در کشور ما به خوبی جا نیفتاده از این رو لازم است تیمی تخصصی به ابعاد آن پرداخته و در نهایت در کشور عملیاتی شود.

    بیمه ساختمان استحکام آن را تایید می کند

    کاظم زاده با تاکید بر اینکه بیمه ساختمان استحکام آن را تایید می کند، افزود: دولت برای بهبود وضعیت ساخت و سازها در کشور باید به چنین چارچوب هایی تن داده و زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کند.

    وی با بیان اینکه مجلس آماده تدوین قوانین مورد نیاز در حوزه الزام سازندگان به بیمه سازه ها است، گفت: انبوه سازان و همچنین سازندگان مسکن باید به این مهم توجه داشته باشند که با بیمه سازه هزینه کردهای آن ها نیز تضمین می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه یکی از راه های جلوگیری از ورود سازندگان غیر حرفه ای به صنعت ساختمان توجه به الزامات قانونی، استانداردها و همچنین بیمه سازه است، افزود: هیچ گاه بیمه زیر بار قبول تعهد در خصوص سازه ای که مستحکم نبوده و قوام کافی ندارد نمی رود.

    کاظم زاده در پاسخ به این سوال که متولی بیمه ساختمان ها باید چه کسی باشد، گفت: در حوزه ساخت و سازهای دولتی وزارت راه و شهرسازی و در حوزه انبوه سازی بنیاد مسکن و بخش خصوصی باید تعامل کنند.

    ایجاد سازه ای بدون رعایت استانداردها هزینه های بین نسلی را افزایش می دهد

    وی با بیان اینکه ساختمان یک سرمایه گذاری بین نسلی است، تصریح کرد: اگر سازه ای بدون رعایت استانداردها ساخته شود به طور حتم نه تنها به نسل بعد نمی رسد بلکه هزینه های جاری کشور را نیز افزایش می دهد زیرا مرمت یا نوسازی بناها در کشور ما بیش از سایر کشور ها رخ می دهد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از آمادگی کمیسیون متبوعش برای تدوین قانونی در حوزه ایجاد تکلیف برای سازندگان در خصوص بیمه سازه ها، گفت: اگر این موضوع در غالب لایحه به مجلس نرسد به طور حتم با تدوین طرحی مورد پیگیری قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو