مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی بافت فرسوده به هیچ عنوان یک اقدام کوتاه مدت نیست

عصر ساختمان- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات نوسازی با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده به هیچ عنوان یک اقدام کوتاه مدت نیست،گفت: نوسازی و بافت فرسوده یک مسئله چند وجهی است و در دوره جدید دولت یک عزم جدی در این حوزه دارد.

نوسازی بافت فرسوده به هیچ عنوان یک اقدام کوتاه مدت نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، احمد صالحی با اشاره به فعالیت‌های انجمن صنفی دفاتر خدمات نوسازی اظهار داشت: دفاتر خدمات نوسازی از سال 88 در قالب دفاتر تسهیل‌گری نوسازی شهر تهران شکل گرفتند و الان هم با حدود یک دهه تجربه، تجربه قابل توجهی را در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده دارند.

    وی افزود: اردیبهشت ماه سال 1394 این دفاتر به پشتوانه قانون فصل هشتم ماده 42 قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن تشکیل انجمن صنفی دادند که این انجمن صنفی اهدافی از جمله ارتقای کیفی خدمات شرکت‌های عضو، شنخات نیازها و اولویت‌های مرتبط با نوسازی، تلاش جهت تحقق مدیریت علمی کشور در زمینه نوسازی، بحث همکاری با سازمان‌ها و نهادهای رسمی در انجام وظایفی که در حوزه نوسازی و بافت فرسوده را دنبال می‌کند.

    صالحی خاطرنشان کرد:در راستای همین اهداف ما سعی کردیم با کمک کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران،معاونت معماری و شهرسازی شهر تهران و سازمان نوسازی شهر تهرانی نشست تخصصی را برگزار کنیم و مباحث مختلفی را در حوزه نوسازی مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم که برای نخستین بار در چنین سطحی برگزار خواهد شد.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات نوسازی ادامه داد:بحث نوسازی و بافت فرسوده یک مساله چند وجهی است که بررسی همه جوانب آن در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در دوره جدید دولت یک عزم جدی در حوزه نوسازی بافت فرسوده به چشم می‌خورد و دغدغه‌ای که انجمن صنفی دفاتر خدمات نوسازی دارد این است که این دغدغه اراده و تصمیم دولت موجب شتابزدگی در اقدام و عمل نشود.

    وی ادامه داد:دولت الگوی خود را در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت کلی در سطح اهداف کلان خود مطرح کرده است اما هنوز روش‌های این اقدام مشخص نشده است و ما سعی داریم با برگزاری نشست، فرصت‌ها و تهدید‌هایی که در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد را یکبار بصورت کاملا جدی و کارشناسانه بررسی کنیم و با تاکید مجدد بر موانعی که هست حواسمان باشد در این زمینه اقدام دچار تکرار یکسری مشکلات پیشتر تجربه شده نشویم.

    صالحی بیان کرد: البته چند مسئله وجود دارد که قبل از تمرکز بر روی سیاست‌های بافت‌های فرسوده باید به آن توجه کرد از جمله اینکه نوسازی بافت فرسوده به هیچ عنوان یک اقدام کوتاه مدت نیست چرا که به هیچ عنوان در حوزه نوسازی اقدامات کوتاه قابل تعریف نیست و ما هم در انجمن صنفی دفاتر خدمات نوسازی توجه زیادی را بر روی این موضوع لحاظ کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی