مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

نوسازی بافت‌های فرسوده به ۱۵ درصد هم نمی رسد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تاکید قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر شناسایی و نوسازی سالی ۲۷۰ محله فرسوده شهری گفت: در تلاش برای استمهال از صندوق توسعه ملی جهت نوسازی بافت فرسوده در راستای مقابله با زلزله احتمالی هستیم.

نوسازی بافت‌های فرسوده به ۱۵ درصد هم نمی رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی با اشاره به زمین لرزه‌های اخیر رخ داده در کشور بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و با بیان اینکه طبق قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه باید سالانه 10 درصد بافت فرسوده مورد نوسازی و احیا در کشور واقع می‌شد، گفت: در طی سال‌های اخیر نوسازی سرجمع 15 درصد بافت فرسوده نیز صورت نگرفته است که این خود زنگ خطری برای وقوع زلزله و خطرات احتمالی آن است.

    تاکید برنامه ششم توسعه به نوسازی بافت فرسوده

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکید قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر شناسایی و نوسازی سالی 270 محله، تصریح کرد: با اعتبارات فعلی قانون برنامه ششم توسعه و مصوبات آن در خصوص نوسازی بافت فرسوده نیز به سرنوشت سایر قوانین سال‌های گذشته دچار خواهد شد.

    رضایی با یادآوری پیشنهاد دولت مبنی بر برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت فرسوده گفت: تلاش کمیسیون عمران مجلس افزایش این مبلغ در لایحه بودجه 97 کل کشور بوده تا بتوان نوسازی بافت فرسوده را با سرعت بیشتری انجام داد.

    *ارایه تسهیلات ارزان روند نوسازی بافت ناکارآمد را تسریع می‌کند

    وی با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات ارزان قیمت به مردم یکی از راهکار‌های نوسازی بافت فرسوده است، افزود: متاسفانه برخی از ساختمان‌های جدید نیز از نازل‌ترین کیفیت به لحاظ مصالح، کارکرد ساختمانی و همچنین نظارت‌های لازم برخوردارند که این خود بر تعداد سازه‌های فرسوده افزوده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: سازه‌های جدید غیر ایمن نیز در مدت کوتاهی به یک بافت فرسوده تبدیل می‌شوند که این نشان می‌دهند که باید در بحث ساخت و ساز‌ها دقت بیشتر و نظارت بهتری صورت گیرد و کیفیت ارتقا یابد در غیر این صورت در بروز زمین لرزه فاجعه رخ خواهد داد.

    وی با اشاره به تجربه کشور‌های همسایه در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: در حال حاضر کشوری مانند ترکیه بافت فرسوده خود را ساماندهی کرده، اما ما هنوز در این زمنیه موفق عمل نکرده ایم و نمره قابل قبولی در این زمنیه نداریم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زلزله تهران به لحاظ تراکم جمعیت و بافت‌های فرسوده ویرانگر خواهد بود، گفت: در حاشیه شهر تهران بافت‌های فرسوده بسیاری وجود دارد و درصورت بروز زلزله بزرگراه‌ها مسدود شده که این خود بر تبعات زمین لرزه می‌افزاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو