مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

کاش تعرفه واردات فولاد زیاد نمی‌شد

عصر ساختمان- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به تغییرات تعرفه‌ای صورت گرفته در واردات فولاد، گفت: درخواست تغییر تعرفه واردات از جانب فولاد به یک سال پیش بر می‌گشت که این درخواست تازه اعمال شده و حتی برای ما بهتر بود که در این شرایط تعرفه تغییری نمی‌کرد.

کاش تعرفه واردات فولاد زیاد نمی‌شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بهرام سبحانی در جریان بازدید خبرنگاران از مجموعه فولاد مبارکه اصفهان، با اشاره به تعرفه‌گذاری اتحادیه اروپا علیه کشورهای صادرکننده فولاد به آن اتحادیه، اظهار کرد: اتفاقی که در اتحادیه اروپا پیش آمد ربطی به دامپ کردن ایران نداشت، بلکه این تعرفه‌ها با درخواست تولیدکنندگان بزرگ اروپا وضع شد که برای همه صادرکنندگان هم به یک شکل نبود.

    وی اضافه کرد: این تعرفه‌ها برای 9 کشور عمده صادر کننده فولاد به اتحادیه اروپا بود که به میزان حجم و قیمت صادرات خود به اتحادیه اروپا مشمول تعرفه شدند که در این میان روسیه بالاترین میزان تعرفه را نیز به خود اختصاص داد.

    مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به وضعیت آینده صادرات فولاد اروپا، تصریح کرد: همین که تعرفه‌گذاری از سمت تولید کنندگان فولاد در داخل اتحادیه اروپا بود نشان می‌دهد که آنها نیز به دنبال افزایش قیمت هستند و تحلیل ما این است که با افزایش قیمت فولاد در اروپا درآینده نزدیک نه تنها صادرات با تعرفه وضع‌ شده در اروپا برای ما به صرفه خواهد بود، بلکه از افزایش قیمت به وجود آمده نیز منتفع خواهیم شد.

    وی با اشاره به این که دولت تصمیم گرفته است برخی تعرفه های فولادی افزایش یابد، عنوان کرد: سال گذشته طی نامه ای از دولت خواسته بودیم با توجه به قیمت های جهانی و افزایش نرخ ارز،  برای ایجاد توازن تعرفه افزایش یابد ولی از آنجایی که سیستم رسیدگی به این در خواست از جانب دولت کند بود تازه اعمال شده است که دیگه فایده ای به حال ما ندارد و حتی شاید برای فولاد بهتر باشد که این تعرفه تغییری نکند.

    سبحانی با اشاره به وضعیت صادرات محصولات فولادی و عرضه داخلی آنها، بیان کرد: افزایش فشار عرضه محصول در داخل و نیاز تولید کنندگان داخلی به محصولات فولادی باعث شد تا در سال جاری از میزان صادرات کاسته و به عرضه بازار داخلی بیفزاییم.

    وی ادامه داد: این فرآیند به طوری بود که در هشت ماهه نخست امسال 32 درصد عرضه داخلی محصولات را بیشتر کردیم و 42 درصد از سهم صادرات کم کرده‌ایم، اما در مجموع 10 درصد کل تولید مجموعه مبارکه افزایش داشته است.

    مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه با اشاره به هدف‌گذاری تولید فولاد تا سال 1404 گفت: فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون حدود 50 درصد از سهم تولید فولاد ایران را برعهده دارد و برنامه‌ریزی انجام شده این است که بتواند با ظرفیت عمومی تولید فولاد در ایران ظرفیت خود را نیز افزایش داده و سهم خود را در مرز 50 درصد برای این محصول حفظ کند و این یعنی سهم فولاد مبارکه در سال 1404 از 55 میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده بیش از 25 میلیون تن خواهد بود.

    سبحانی با اشاره به این‌که تولید مبارکه در سال 1398 از مرز 13 میلیون تن خواهد گذشت، ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید موجود فولاد مبارکه 10.3 میلیون تن است که با توسعه‌هایی که در دست انجام است پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1398 تولید فولاد از مرز 13 میلیون تن در مجموعه فولاد مبارکه عبور کند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار