مدیران خودروعصر اعتبار

فعالیت دلال‌گونه تولیدکنندگان فولاد؛

قیمت‌ بالای مصالح، مسکن را گران کرد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت ورود سازمان بازرسی به پرونده فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی،گفت: رویکرد تولیدکنندگان فولاد نشان دهنده فعالیت دلال گونه این افراد در بازار مسکن است.

قیمت‌ بالای مصالح، مسکن را گران کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فعالیت دلالان در صنعت فولاد کشور، گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، گرانی مصالح ساختمانی به ویژه افزایش قیمت محصول فولاد بوده است.

    نخستین مسئله برای مدیریت قیمت های مسکن، مدیریت بازار مصالح ساختمانی است

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی نباید تمام تمرکز خود را برای کاهش قیمت ها در حوزه تولید مسکن بگذارد، بلکه نخستین مسئله برای مدیریت قیمت ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی است.

    چرا فولاد به جای کیلویی 2 هزار تومان باید کیلویی 5 هزار تومان فروخته شود؟

    چرا محصولی مانند فولاد باید از کیلویی حدود 2 هزار و 700 تومان به کیلویی 5 هزار و 500 تومان برسد، مگر این محصول از خارج از کشور وارد می شود، که تحت تأثیر قیمت ارز باشد
    وی ادامه داد: چرا محصولی مانند فولاد باید از کیلویی حدود 2 هزار و 700 تومان به کیلویی 5 هزار و 500 تومان برسد، مگر این محصول از خارج از کشور وارد می شود، که تحت تأثیر قیمت ارز باشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تولیدکنندگان فولاد معتقدند که به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت فولاد نیز در بازار داخلی بالا برود، اما سوال اینجاست که چرا قیمت محصولی مانند فولاد که کاملا در داخل کشور تولید می شود، متناسب با قیمت دلار باید افزایش یابد.

    فعالیت دلال‌گونه تولیدکنندگان فولاد؛ قیمت‌های بالای مصالح مسکن را گران کرد

    خسته بند گفت: رویکرد تولیدکنندگان فولاد نشان دهنده فعالیت دلال گونه این افراد در بازار مسکن است، از طرفی این محصول نقش پررنگی در تولید ساختمان دارد و بخش اعظمی از هزینه تولید یک خانه برای خرید فولاد هزینه می شود.

    لزوم ورود سازمان بازرسی به پرونده فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی

    عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ورود سازمان بازرسی به پرونده فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی به ویژه فولاد خبر داد و گفت: دولت باید مستندات نظارت و گزارش های مربوطه را برای رسیدگی و برخورد جدی به سازمان بازرسی بدهد، البته متأسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی از سوی دولت به ویژه وزارت صمت و وزارت راه برای برخورد با دلالان صورت نگرفته است./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو