مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت بازار ۲۷۰ ساله

عصر ساختمان- بازار تاریخی علاقه‌بند‌ها دارای ۳۸ باب حجره است که حدود ۲۷۰ سال پیش به طراحی کریمخان زند (وکیل الرعایا) و به دستور او ساخته شد. این بازار در نیمه جنوبی بازار وکیل شیراز و نزدیک ارگ کریمخان واقع شده و هم اکنون محل فروش فرش‌های دستباف است.

مرمت بازار ۲۷۰ ساله
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مصیب امیری  مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس اظهار داشت: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، شهرداری و بازاریان مبنی بر رفع بخشی از مشکلات بازار وکیل، میراث‌فرهنگی مرمت و بازسازی پشت‌بام و پشت‌بندها را در دستور کار خود قرار داد.

    وی افزود: برهمین اساس عملیات سبک‌سازی و مرمت پشت‌بام بازار علاقه‌بندها، همچنین مرمت و بازسازی پشت‌بندهای آجری راسته بازار علاقه‌بندها و تعمیرات اضطراری پشت‌بام بازار نو شیراز در بخش‌های مورد نیاز عملیاتی شد.

    امیری با اشاره به اعتبار تخصیص‌داده‌شده برای اجرای این طرح تصریح کرد: این بخش از مرمت با اعتباری بالغ بر سه‌میلیارد ریال در مهر 96 آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر آذر امسال به اتمام برسد.

    بازار تاریخی علاقه‌بند‌ها دارای 38 باب حجره است که حدود 270 سال پیش به طراحی کریمخان زند (وکیل الرعایا) و به دستور او ساخته شد. این بازار در نیمه جنوبی بازار وکیل شیراز و نزدیک ارگ کریمخان واقع شده و هم اکنون محل فروش فرش‌های دستباف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی