مدیران خودروعصر اعتبار

مدیریت واحد شهری علاج بافت فرسوده

عصر ساختمان:رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری با ایجاد هماهنگی بین بخشی می تواند در نوسازی بافت فرسوده راهگشا باشد.

مدیریت واحد شهری علاج بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از شبستان، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره بازسازی بافت فرسوده شهر تهران، گفت: مسئولان اگر راهکار اساسی در خصوص بافت فرسوده پیدا کرده بودند تاکنون این راهکارها عملیاتی شده بود.

    وی افزود: متأسفانه در مورد بازسازی بافت های فرسوده تاکنون کار خوبی انجام نشده است چرا که به دلیل پیچیدگی و دشواری کار نمی توانستند اقدام سازنده ای انجام دهند.

    چمران تصریح کرد: مهمترین معضل نوسازی بافت فرسوده این است که یک کار بین بخشی است و هیچ ارگان و سازمانی به تنهایی قادر به احیا و بازسازی بافت فرسوده نخواهد بود.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به تنهایی قادر به نوسازی و بازسازی بافت فرسوده نیست، تاکید کرد: مردم هم توان مالی کافی برای بازسازی ندارند. از طرفی وزارت مسکن نیز سالهاست برنامه ریزی می کند و هنوز به جایی نرسیده است.

    چمران با بیان اینکه بانک ها باید به عنوان مهمترین رکن در بازسازی بافت فرسوده سرمایه گذاری کنند، اذعان داشت: بانک ها، شهرداری تهران، وزارت مسکن و اداره ثبت و اسناد و مردم باید با هم همکاری و مشارکت کنند تا بازسازی بافت فرسوده به نتیجه برسد که البته این امر هنوز عملیاتی نشده است.

    وی تاکید کرد: هنوز بودجه کافی از طرف وزارت مسکن و شهرسازی برای بازسازی بافت فرسوده پیش بینی نشده است و شهرداری تهران تاکنون چند هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است و امسال نیز در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد اما با این میزان بودجه و به دلیل گستردگی حجم کار، بافت فرسوده اصلاح نمی شود.

    چمران با تاکید بر هماهنگی بین بخشی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری با ایجاد هماهنگی بین بخشی می تواند در نوسازی بافت فرسوده راهگشا باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار