مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده بحرانی جدی در بخش مسکن است

عصر ساختمان- یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به اینکه در شرایط امروز مسکن به عنوان یکی از نیازهای بشر تلقی می شود اما متاسفانه در ایران درخصوص مسکن، سیاسی برخورد می شود.

بافت فرسوده بحرانی جدی در بخش مسکن است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسکا نیوز؛ پورشیرازی درباره تاثیر افزایش سقف تسهیلات مسکن بر بازار گفت: براساس تجربیات گذشته این اقدام تاثیر چندانی را بر بازار مسکن ایجاد نخواهد کرد، نمی توان ادعا کرد که 80 میلیون تومان تسهیلات کمکی برای متقاضیان مسکن نیست اما به طور قطع در بازار مسکن تاثیری ندارد.

    او در ادامه بیان کرد: در سایر کشورها ضمن کنترل گردش مالی خریداران، تا 90 درصد از مبلغ خرید مسکن را وام می دهند اما در ایران 80 میلیون تومان به متقاضیان مسکن وام داده می شود و بازپرداخت آن به مدت 12 سال و با مبلغ 140 میلیون تومان خواهد بود.

    پورشیرازی به افزایش قیمت آهن اشاره کرد و افزود: قیمت آهن طی چند وقت اخیر با افزایش زیادی همراه شد و که این امر بر صعودی شدن قیمت مسکن بسیار تاثیرگذار بود.
    کارشناس بازار مسکن اظهار داشت: در تمامی کشورها از بودجه کشور به افراد یارانه پرداخت می کنند و کمک می کنند تا ضمن جلوگیری از افزایش قیمت آهن و مصالح نرخ مسکن با افزایش همراه نشود.

    او گفت: با توجه به اینکه در شرایط امروزه مسکن به عنوان یکی از نیازهای بشر تلقی می شود اما متاسفانه در ایران درخصوص مسکن، سیاسی برخورد می شود.
    پورشیرازی با اشاره به برنامه های دولت دوازدهم در بازار مسکن، گفت: بسیاری از صحبت ها و وعده های داده شده تنها در حد حرف بوده و به صورت اجرا در نیامده است.

    در ادامه فرشید پورحاجت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: طی 4 سال گذشته اعلام شد که فاصله بین قیمت مسکن با قدرت خرید مردم افزایش یافته و به دلیل شکافی که ایجاد شده متقاضیان نمی توانند خود را به بازار مسکن نزدیک و اقدام به خرید مسکن کنند.
    او با بیان اینکه دولت سیاست قدرت تقاضا را به عنوان مهمترین اولویت در دستور کار قرار داده است، گفت: پروسه موردنظر نزدیک به 2 سال است که شروع شده اما تمهیداتی که برای پرداخت تسهیلات برای مردم جهت خرید مسکن درنظر گرفته شده تا حدودی دشوار است.

    پورحاجت گفت: دولت درصدد است تا فرآیند لازم را از طریق زمان دریافت تسهلات و نیز زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن را برای مردم آسان تر کند.
    دبیر انجمن انبوه سازان افزود: دولت باید عزم خود را جهت اجرایی کردن این موضوع جزم کند تا هرچه زودتر با اجرایی شدن این اتفاق کمکی برای متقاضیان مسکن باشد.

    او با تاکید بر اینکه مردم کشور علاقمند به خرید مسکن هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط لازم برای متقاضیان جهت خرید مسکن فراهم نشده و می توان گفت که شرایط حاکم در این حوزه بحرانی است.
    پورحاجت به اوراق تسه اشاره کرد و گفت: در خصوص دریافت اوراق تسه شرایط سختی در نظر گرفته شده که این امر باعث شد تا آنگونه باید این اوراق مورد استفاده متقاضیان قرار نگیرد.

    دبیر انجمن انبوه سازان به بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: از بافت فرسوده در حوزه مسکن و اقتصاد به عنوان یک بحران جدی یاد شده، دولت کنونی برنامه ریزی هایی را در زمینه بافت فرسوده ارائه داده که به نظر می رسد در صورت عملی شدن این برنامه ها شاهد تغییر و تحولاتی در این زمینه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو