مدیران خودروعصر اعتبار

در حاشیه نمایشگاه مطبوعات اعلام شد؛

رئیس‌جمهور دستوری برای برج‌سازی در بافت‌ فرسوده نداده است

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: به هیچ عنوان موضوعی تحت عنوان ابلاغ دستورالعمل رئیس‌جمهور به وزارت راه و شهرسازی برای بلندمرتبه‌سازی در بافت فرسوده وجود ندارد.

رئیس‌جمهور دستوری برای برج‌سازی در بافت‌ فرسوده نداده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، هوشنگ عشایری در پاسخ به پرسشی در خصوص ابلاغ اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر صدور مجوز بلندمرتبه‌سازی در بافت فرسوده گفت: به هیچ وجه رئیس‌جمهور دستورالعمل بلندمرتبه‌سازی در بافت فرسوده را به وزیر ابلاغ نکرده است، بلکه همان تأکید بر انبوه‌سازی بوده که برخی آن را به برج‌سازی تعبیر کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه ما به تولید انبوه مسکن در بافت فرسوده کاملاً اعتقاد داریم، افزود: ولی تعداد طبقات ساخت و ساز در این مناطق کاملاً به ضوابط شهرسازی در هر منطقه و محله بستگی دارد. به طور مثال در بافت تاریخی اجازه ساخت بیش از دو طبقه داده نمی‌شود.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: بر اساس طرح جامع مسکن قرار است سالانه 900 هزار واحد مسکونی در تهران ساخته شود که سهم ساخت و ساز در بافت فرسوده سالانه 400 هزار واحد است.

    عشایری با بیان اینکه مجوز نوسازی بافت‌های فرسوده در سه سطح داده می‌شود، گفت: یک سطح آن سری‌سازی است که در آن واحدها به صورت سری و مشابه در کنار هم ساخته می‌شوند. یک سطح دیگر آن، مجوز برای تجمیع ریزدانه‌ها است که در آن مالکان واحدهای مسکونی کوچک در بافت‌های فرسوده بعد از تجمیع می‌توانند واحدهای جدید بسازند و سطح سوم بلندمرتبه‌سازی است که این سطح صرفاً در حاشیه شهرها و با توجه به استقبال ساکنان مناطق حاشیه‌ای، مجوز آن صادر می‌شود.

    وی در خصوص جلسه مسئولان وزارت راه و شهرسازی با رئیس‌جمهور در خصوص موضوع بهسازی و احیای بافت‌های فرسوده گفت: اخیراً دیداری با مسعود نیلی مشاور رئیس‌جمهور داشته‌ایم و قرار است در هفته جاری نیز همراه با وزیر راه و شهرسازی دیداری با رئیس‌جمهور داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی