مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران خبر داد

چینی‌ها مدل مسکن مهر را کلید زدند

عصر ساختمان: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه چینی‌ها مدل و الگوی مسکن مهر را از امسال در کشور خود آغاز کرده‌اند پس این طرح بد نبوده که آنها هم دنبال چنین طرحی رفته‌اند، گفت: کمیته تسریع افتتاح واحدهای مسکن مهر شهرهای پرند و پردیس تشکیل شده است.

چینی‌ها مدل مسکن مهر را کلید زدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه گفته‌اند نمونه مسکن مهر را در کشورهای سوسیالیستی هم ندیده است، چیست، گفت: در قالب طرح جامع مسکن 52 طرح عنوان شده بود که یکی از این طرح‌ها مسکن مهر بود پس چیز جدید و یا ابتکاری نیست.

    وی عنوان کرد: در قالب طرح مسکن مهر مقرر شد بیش از 2 میلیون واحد مسکونی احداث شود، اما با گذشت سالها از این پروژه 1.5 میلیون واحد مسکونی در حال حاضر نیمه کاره باقی مانده است اگر این واحدهای مسکونی مهر به اتمام می‌رسید هر دقیقه یک واحد تحویل داده می‌شد و می‌توانست ظرفیت پیمانکاری را بالا ببرد و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز تقویت شود.

    نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: متاسفانه زیر سوال بردن مسکن مهر چندان نمی‌تواند خوشایند باشد و کشورهای دیگر نیز وقتی می‌بینند ما نتوانستیم مسکن مهر را به پایان برسانیم از خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاران مسکن ایرانی نیز استقبال نمی‌کنند.

    خسروی افزود: به هر حال یا باید در شهرها ساخت و ساز شود که سیاست دولت فعلاً سیاست انقباظی است و فروش تراکم نیز ممنوع شده است و یا در خارج از شهرها که به شهرهای جدید اطلاق می‌شود ساخت و ساز صورت بگیرد پس اگر مسکن مهر هم نگاه سوسیالیستی باشد اجازه بدهید برویم چادر بخریم.

    وی ادامه داد: بنابراین از لحاظ بنده به هیچ وجه مسکن مهر که گفته می‌شود افراطی ساخته شده و انسان را به کالایی صرف تبدیل کرده قبول ندارم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌ای شبیه مسکن مهر در چین در حال اتفاق افتادن است همان کشوری که بسیاری آرزوی رسیدن به آن را از لحاظ اقتصادی دارند.

    اجرای الگویی شبیه مسکن مهر در چین از امسال

    خسروی افزود: وزارت مسکن و توسعه شهری و روستایی چین الگویی همانند الگوی مسکن مهر طراحی و اعلام کرده است که امسال عملیات ساخت 7 میلیون واحد مسکونی را آغاز خواهد کرد که قرار است امسال 4 میلیون واحد مسکونی ساخته و به بهره‌برداری برسد.

    به گفته وی، وزارت مسکن چین اعلام کرده است که چهار سال است از شکل‌گیری حباب مسکن در این کشور جلوگیری شده و نرخ تورم در این کشور 2 درصد است اما چون احتمال می‌رود افزایش یابد و قیمت مسکن رشد 7.7 درصدی داشته باشد برای جلوگیری از رشد قیمت مسکن، این طرح را ارائه کرده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته‌ای در مجلس برای تسریع و تکمیل هرچه سریعتر واحدهای مسکن مهر پرند و پردیس خبرداد و گفت: تاکنون این کمیته چندین جلسه داشته است و در این کمیته و این جلسات فرمانداران پرند، پردیس، مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نیرو و معاون استاندار تهران نیز حضور دارند.

    نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در یک جلسه قرار شده که بحث قیمت نهایی شود و دومین موضوع هم بر اساس پیشنهاداتی که ارائه شده و هم مردم و مسئولان آن را پذیرفتند قرار شد یک سری ایده‌های مالی ارائه شود تا مسکن مهر پرند و پردیس هرچه سریعتر به اتمام برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو