مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در اهواز:

معماری منحصر به فرد شوشتر و دزفول در جهان نمونه است

سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری رودخانه کارون

عصر ساختمان:معاون وزیر راه‌و شهرسازی گفت: رودخانه کارون مزیت اصلی اهواز است که سرمایه‌گذاری بر روی این شریان حیاتی و تبدیل آن به یک موقعیت گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

معماری منحصر به فرد شوشتر و دزفول در جهان نمونه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، پیروز حناچی، امروز در جلسه کمیسیون ماده 5 با اشاره به اینکه دهه فجر یادآور تحولات افتخار آفرینی در کشور است، اظهار داشت: خوزستان استانی زرخیزی است که تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و به واسطه این تحولات اکنون دچار مشکلاتی شده که باید با همت جمعی حل شود.

    وی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های معماری در کل سطح کشور رعایت شود، شرایط بهتری در این زمینه مشاهده خواهد شد، افزود: یکی از لایحه‌های مهم کمیسون ماده 5 به شهروندان مرتبط است که اگر منافع شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات لحاظ شود بسیاری از تصمیم‌هایی که اکنون گرفته شده تعدیل می‌شوند به همین دلیل شفافیت در اخذ تصمیات باید به گونه‌ای باشد که هر مصوبه‌ای که گرفته می‌شود قابل انتشار باشد.

    معاون وزیر راه‌و شهرسازی بیان کرد: شفافیت‌سازی و انتشار سبب ارتقاء سطح کیفی کمیسیون‌ها می‌شود. باید در مصوبات بر مزیت‌ها و تبدیل آن‌ها به فرصت‌ها تکیه کرد.

    وی درباره مزیت اصلی کلانشهر اهواز گفت: رود کارون مزیت اصلی اهواز است که سرمایه‌گذاری بر روی این شریان حیاتی و تبدیل آن به یک موقعیت گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

    حناچی با اشاره به اینکه در شهرها توجه به ارزش‌های ملموس و غیر ملموس به تولید ثروت می‌انجامد، عنوان کرد: امروزه ساختمان‌ها به عنوان دارائی‌های شهر محسوب می‌شوند. ثروت در شهر میزان جاذبه‌ای است که مردم، یک شهر را به عنوان مقصدنهایی انتخاب‌می‌کنند به همین دلیل آن دسته از تصمیمات که برای این موضوع گرفته می‌شوند حائز اهمیت هستند.

    وی افزود: پل طبیعت در تهران نتیجه یک خرد جمعی و مسابقه‌ معماری بود. اهداف ساخت این پل به درستی انتخاب شده بودند به طوری که پل به عنوان مقصدی برای مردم مشخص شود. به گفته شهردار تهران میزان بازدید از پل طبیعت در مقایسه با برج میلاد بیشتر است.

    معاون وزیر راه‌و شهرسازی با بیان اینکه باید به ارزش‌های شهر اهواز توجه کنیم، تصریح کرد: معماری منحصر به فرد دزفول و شوشتر در جهان نمونه ندارد ولی اکنون چقدر از آن معماری منحصر به فرد باقی مانده. در اهواز نیز معماری‌های خاص با عقبه و شناسنامه وجود دارد که تلاش می‌کنیم این معماری‌ها از جمله معین‌التجار حفظ شوند.

    وی گفت: برای کمیسون، توصیه‌هایی از جمله مشخص شدن حدود فضاهای صنعتی در شهر ها را داریم. اهواز از میراثی صنعتی برخوردار است که می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

    حناچی با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری‌ها در شهرها به نحوی باشد که پس از مدتی نارضایتی مردم را در برنداشته باشد، عنوان کرد: در اهواز شبکه حمل و نقل ریلی با گذشت زمان زیادی به تصویب رسید ولی می‌توان با توسعه حمل و نقل توسعه شهرها را داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه تراکم فروشی عارضه و ویروسی است که شهرها با آن مواجه شده‌اند، بیان کرد: طرح جامع شهر اهواز موضوع مهمی است که به واسطه آن می‌توان اقدامات زیاد و مثبتی انجام شود لایحه منابع مالی پایدار طرح جامع شهرها به دولت رسانده شده و در آن بندهایی برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است. اگر به جزئیات به اندازه کافی دقت شود و بودجه لازم منصوب شود قطعأ فضاهای کیفی بهتری در آینده خواهیم داشت.

    معاون وزیر راه‌و شهرسازی تصریح کرد: ثبت جهانی راه‌آهن کشور را در دستور کار داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی