مدیران خودروعصر اعتبار

کانون انبوه سازان:

در طرح فروش اقساطی مسکن از منابع بانکی دولتی استفاده نمی شود

عصر ساختمان: دبیر کانون انبوه سازان ایران گفت: در طرح جدید فروش اقساطی واحدهای مسکونی، از منابع بانکی دولتی استفاده نمی شود بلکه یک نهاد مالی بازپرداخت اقساط خریداران را تضمین می کند.

در طرح فروش اقساطی مسکن از منابع بانکی دولتی استفاده نمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فرشید پورجاحت افزود: در این طرح متناسب با ویژگی های واحد مسکونی، خریدار 30 درصد قیمت یا بیش از آن را پرداخت می کند بقیه به صورت تسهیلات از انبوه سازان و فروشندگان به خریداران اختصاص می یابد.
    وی با بیان اینکه در این طرح بازپرداخت اقساط خریداران باید توسط یک نهاد مالی تضمین شود، گفت: در این راستا جلسه های متعددی با مسئولان بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برگزار کرده ایم تا بتوانیم با اخذ تضامین لازم، از بروز هرگونه مشکلی برای فروشندگان و خریداران جلوگیری کنیم.
    دبیرکانون انبوه سازان ایران یادآورشد: در مذاکراتی با مسئولان سازمان ثبت اسناد، این سازمان به طور تلویحی موافقت کرده برای اطمینان خاطر، اسناد رسمی بین خریداران و فروشندگان تنظیم شود تا با نظارت یک نهاد مالی، سازندگان بتوانند اقساط خود را ماهانه از خریداران وصول کنند.
    پورحاجت تصریح کرد: بانک مسکن به صورت تلویحی تا مبلغ 100 میلیون تومان از بازپرداخت تسهیلات سازندگان به خریداران را تضمین کرده اما این در حد صبحت باقی مانده و هنوز هیچ قرارداد و یا تفاهم نامه ی در این خصوص با بانک مسکن منعقد نشده است.
    دبیرکانون انبوه سازان ایران با بیان اینکه ممکن است نهادهای مالی دیگری بازپرداخت اقساط تسهیلات سازندگان به خریداران را در این طرح تضمین کند، گفت: در این طرح، برای رونق بازار پیشنهاد شده تا سازندگان بتوانند با اخذ بخشی از قیمت واحد مسکونی، بقیه آن را به صورت اقساطی با تضمین یک نهاد مالی از خریداران دریافت کنند.
    به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز دیروز(یکشنبه) اعلام کرد که در طرح فروش واحدهای مسکونی انبوه سازان به متقاضیان، بانک مسکن نقش تضمین کننده پرداخت اقساط خریداران به سازندگان را برعهده دارد.
    به گفته وی، در این طرح دولت نقشی ندارد بلکه تعدادی از انبوه سازان با بانک مسکن توافق کرده اند که بتوانند تعدادی از واحدهای مسکونی خود را به صورت قسطی به خریداران عرضه کنند.
    آخوندی گفت: سازندگان مسکن مدتها بحث داشتند که تولیدکنندگان امکان فروش واحدهای مسکونی خود را به خریداران ندارند و بانک های عامل نیز به مقدار نیاز تسهیلات در اختیار آنان قرار نمی دهند.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توافق تولیدکنندگان با بانک مسکن برای تضمین پرداخت اقساط خریداران به سازندگان می تواند بر رونق بخشی از بازار مسکن کشور تاثیرگذار باشد، گفت: این توافق به دولت مربوط نیست، بلکه توافقی بین انبوه سازان و بانک مسکن است.
    به گفته وزیر راه و شهرسازی، این طرح می تواند در فروش تعدادی از واحدهای مسکونی نقش مهمی ایفا کند، زیرا تولیدکنندگان با فروش واحدهای های خود می توانند در مناطق دیگر ساخت واحدهای مسکونی جدید را آغاز کنند و این در رونق بازار مسکن موثر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو