مدیران خودروعصر اعتبار

طراحی ساختمان ها یکی از علل اصلی طولانی شدن پروانه ساختمانی است

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: یکی از علل اصلی صدور پروانه های ساختمانی طولانی شدن زمان طراحی است.

طراحی ساختمان ها یکی از علل اصلی طولانی شدن پروانه ساختمانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمزه شکیب گفت:در حال حاضر مالکان  بخش خصوصی و بخش دولتی مقررات ضوابط علمی نگهداری را رعایت نمی کنند چراکه اگر به این موضوع  توجه می شد، ما امروز ساختمان پلاسکو را داشتیم.

    به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در شهر تهران 6 سازمان هستند که در کنار شهرداری ساختمان های ناامین  را شناسایی و معرفی کنند .

    او می‌گوید: هزار ساختمان بالای 12 طبقه در تهران داریم که باید به صورت ویژه  در حوزه آتش سوزی مراقبت شود .

    شکیب گفت: کارها باید در اسرع وقت در خصوص صدور پروانه های ساختمانی صورت گیرد و باید کنترل ها به سرعت صورت گیرد تا سرعت اجرای ساخت وساز افزایش یابد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی منوط به مالک و طراح است و نباید  بیش از دو هفته به طول بیانجامد و مالک برای دریافت پروانه ساختمانی باید از سه بخش شهرداری،  وزارت راه وشهرسازی  و سازمان نظام مهندسی اقدام به دریافت کند.

    او ادامه داد: یکی از مواردی که باعث افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی طراحی است که باید یک طراحی نظام مند باشد و سازمان نظام مهندسی تمامی برنامه ریزی لازم را برای صدور پروانه ساختمانی در کم ترین زمان انجام می دهد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حال حاضر ساختمان های زیر 1000 هزار متر مجری نمی خواهد تعداد قابل توجهی از ساختمان های در حال ساخت دارای مجریان صوری است.

    او گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع مشکل مجریان صوری تمام برنامه ریزی خود را انجام می دهد و به شدت با این موضوع برخورد می‌کند و حتی اگر منجر به لغو پروانه نظام مهندسی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی