مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده معضل جدی منطقه ۱۰

عصر ساختمان:رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت اهتمام دولت در نوسازی بافت فرسوده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۵۲ درصد منطقه ۱۰ در بافت فرسوده قرار دارد، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

بافت فرسوده معضل جدی منطقه ۱۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از شبستان، اشرفی، دبیر شورای محلات منطقه 10 تهران در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه گفت: در منطقه 10 که در بخش مرکزی شهر تهران قرار دارد بیش از 320 هزار نفر در قالب 102 هزار خانوار سکونت دارند.

    وی با بیان اینکه 52 درصد منطقه 10 در بافت فرسوده قرار دارد، تصریح کرد: بافت فرسوده و پایین بودن درآمد سرانه این منطقه دغدغه و معضل اصلی منطقه 10 محسوب می شود.

    احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه بافت فرسوده معضل جدی منطقه 10 است، خاطرنشان کرد: ورزش باید در طرح های سال آینده ورزش در مناطق 9 و 17 تهران باید در طرح های سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

    دنیامالی افزود: تلاش می کنیم در این مناطق اقداماتی برای بهبود کیفیت زندگی مردم انجام شود تا شهروندان بتوانند از این امکانات بهتر استفاده کنند.

    پرویز سروری، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر نیز گفت: بافت فرسوده باید به یک موضوع گفتاردرمانی تبدیل شود.

    وی با بیان اینکه دولت باید در زمینه بافت فرسوده ورود پیدا کند، اذعان داشت: بازسازی بافت فرسوده به ویژه در منطقه 10 باید در اولویت قرار گیرد.

    رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه پروژه بزرگراه یادگار امام باید در اولویت قرار گیرد و به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سالانه مبالغ خوبی اعتبار به این پروژه اختصاص می یابد اما پیشرفت پروژه کند است.

    رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بافت فرسوده در منطقه 10 رتبه اول را دارد، اظهار داشت: منطقه 10 در زمینه فضای سبز ضعیف ترین منطقه است.

    وی با بیان اینکه در بریانک مشکلاتی بین شرکت فاضلاب و شهرداری وجود دارد، اظهار داشت: در نواب و میدان قزوین بافت فرسوده مشکلاتی ایجاد کرده است. همچنین در دوراهی قپان و سه راه آذری باید پل هوایی مکانیزه نصب شود.

    حافظی یادآور شد: کارخانه آرد در منطقه 10 باعث آلودگی هوا می شود که باید این موضوع نیز بررسی شود.

    در ادامه، مرتضی طلایی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می کنم یک درصد از محل صدور پروانه ساخت و ساز در تهران به نوسازی بافت های فرسوده اختصاص یابد.

    طلایی با بیان اینکه بافت فرسوده از دوره اول تا امروز از نقطه های تاریخ شورای شهر بوده است، خاطرنشان کرد: برای حل معضل بافت فرسوده اراده ای جدی وجود ندارد.

    نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سرانه درآمد منطقه 10 پایین است و باید در بودجه 95 به آن توجه بیشتری شود، اذعان داشت: نوسازی بافت فرسوده باید در اولویت قرار گیرد.

    در ادامه، عظیمی، شهردار منطقه 10 با بیان اینکه 50 درصد این منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته است اما بافت فرهنگی و اصیلی دارد، اظهار کرد: پایین بودن سرانه های منطقه 10 نسبت به سایر مناطق شهروندان منطقه را دچار مشکل کرده است.

    عظیمی درباره کارکنان آرد توضیح داد: طبق اعلام استاندارد، آلایندگی های کارخانه های آرد و نوشابه سازی به صفر رسیده است و مشکلی برای محیط زیست ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو