مدیران خودروعصر اعتبار

احداث چهار دهکده ساحلی در سواحل چابهار در دستور کار

عصر ساختمان- معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان "گردشگری سیستان و بلوچستان" احداث چهار مجموعه گردشگری در سواحل چابهار وکنارک در دستور قرار گرفته است.

احداث چهار دهکده ساحلی در سواحل چابهار در دستور کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ‌آریا نارویی افزود: این چهار طرح گردشگری - ساحلی در مجموع به مساحت هشت هکتار در سواحل درک و ساحل کنارک، ساحل چابهار و ساحل روستای رمین ساخته می شوند که این٤ دهکده را در سال ٩٥ شروع کرده‌ایم، یکی از آنها دهکده‌ی ساحلی رمین است با ٦۰ هکتار اراضی ساحلی فاز اول ان ٢۰ هکتار است که شامل محوطه سازی و روشن سازی محوطه و پذیرایی با متراژ حداقل ٥۰۰ متر است.

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه فاز یک تمام شده‌ و فقط مرحله ‌اجرای آن باقی مانده است، فاز ١ را تا پایان سال بهره برداری خواهیم کرد.

    وی همچنین در خصوص اشتغال زایی وتوجه به این امر در این طرح گفت: زیر ساخت‌های اولیه را فراهم خواهیم کرد از جمله تکمیل کردن رستوران‌ها که اجرا آنها را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

    نارویی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سواحل رمین برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و همچنین ایجاد توقفگاه برای گردشگران در بین مسیر رمین و گواتر که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

    رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار نیز در گفت و گو با ایسنا در خصوص واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سواحل مکران برای جذب گردشگر به عنوان یک ظرفیت بالقوه مورد توجه است که سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای این طرح‌ها نقش به سزایی در رشد صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی بومیان این استان و اقتصاد کشور دارد.

    حمید بلوچ زاده گفت: مشارکت مردم در همه ‌زمینه‌ها به حفاظت محیط زیست و جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند.

    وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم فقط میراث فرهنگی در این حوزه کار کند ما نیاز به مشارکت مردم داریم در واقع امیدواریم میراث فرهنگی پیشگام هدایت توسعه پایدار در کشور شود.

    بلوچ زاده در پایان اظهار کرد: چابهار وکنارک با دارا بودن بیش از 200جاذبه گردشگری از جمله تالاب صورتی، منطقه گل افشان، کوه‌های مینیاتوری، درخت انجیر معابد، سواحل ماسه ای، صخره ای و مرجانی رمین‌، تیس، زرآباد ودریا بزرگ چابهار،غارهای بان میسیتی و سواحل زیبای دریای عمان یکی از مناطق بکر ایران برای گردشگری ساحلی ودریایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو