مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن در چین به دلیل سوداگری و دلالی افزایش یافته است

ممنوعیت فروش مسکن تا ۲ سال برای جلوگیری از سوداگری در چین

عصر ساختمان- در شهرهای بزرگ چین به منظور مقابله با سوداگری و کسب سود از خرید و فروش مسکن، امکان فروش مسکن خریداری شده تا ۲ سال ممنوع شده است. این سیاست از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد.

ممنوعیت فروش مسکن تا ۲ سال برای جلوگیری از سوداگری در چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی، قیمت مسکن در برخی از شهرهای بزرگ چین در حال افزایش است و دولت مرکزی و همچنین دولت های محلی این شهرها به دنبال وضع قوانین جدید برای کنترل بازار مسکن هستند.

    دولت چین عزمی جدی در کنترل قیمت منازل مسکونی در بازار مسکن دارد و در همین راستا قوانین محدود کننده ای را در بازار مسکن وضع می نماید.

    در همین راستا 8 شهر از شهرهای بزرگ چین اعلام کرده اند برای جلوگیری از افزایش قیمت قصد دارند سیاست هایی را برای مقابله با دلالی و سوداگری مسکن اعمال نمایند.

    قوانین جدید در 8 شهر شیان، چونگ کینگ، نانچانگ، نانینگ، چانگ شا، گویانگ، شی جیا ژوانگ و ووهان اعمال شده و طبق آن محدودیت هایی در زمینه مالکیت منازل مسکونی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

    سوداگری مسکن در شهرهای بزرگ کشور چین یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن بوده و از این رو دولت در تلاش است تا با اعمال محدودیت های جدید از سوداگری در بخش مسکن جلوگیری نماید.

    در همین راستا در این شهرها به منظور مقابله با سوداگری و کسب سود از خرید و فروش مسکن، امکان فروش مسکن خریداری شده تا دو سال ممنوع شده است. کارشناسان معتقدند این ممنوعیت فروش می تواند تأثیری قابل توجه بر کنترل بازار مسکن شهرهای بزرگ چین داشته باشد.

    علاوه بر این دولت ها قصد دارند از افزایش قیمت اعمالی توسط انبوه سازان بر خانه هایی که با وام بانکی به فروش می رود جلوگیری نمایند.

    با احتساب 8 شهر جدید که در آن ها قوانین محدودکننده اعمال شده است، تا به حال بیش از 40 شهر بزرگ چین قوانین محدودکننده متعددی در بازار مسکن اعمال کرده اند.

    کارشناسان چینی معتقدند از آنجا که جمعیت شهرهای بزرگ چین رو به افزایش است، عدم کنترل بازار مسکن موجب افزایش قابل توجه قیمت ها شده و علاوه بر این سرمایه های بخش خصوصی را به جای سرمایه گذاری در بخش های مولد به سمت سوداگری در بازار مسکن سوق خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو