مدیران خودروعصر اعتبار

سلیمی:

لزوم برخورد با تغییرکاربری غیرمجاز واحدهای مسکونی به‌نام تجاری

عصر ساختمان- عضوکمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس،گفت: آرامش و امنیت بازارمسکن درگرو تخصصی شدن دفاتر املاک درکشور است، بنابراین نباید اجازه داد برخی از سودجویان با اخذ کمیسیون های نجومی تعادل بازار مسکن را برهم بزنند.

لزوم برخورد با تغییرکاربری غیرمجاز واحدهای مسکونی به‌نام تجاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، اصغرسلیمی درباره تغییرکاربریهای غیرمجاز واحدهای مسکونی به نام تجاری،گفت:شهرداری ها باید با سوءاستفاده‌کنندگانی که با تغییرکاربری‌های غیرقانونی، واحدهای مسکونی را تبدیل به تجاری می‌کنند، برخورد قانونی کنند زیرا ماهیت واحدهای اداری رفت و آمد مکرر ارباب رجوع را دربر دارد، بنابراین بدیهی است که این نوع واحدها آرامش  دیگر واحدها ی مسکونی را در مجموعه‌های آپارتمانی را  برهم می زنند.

    تعیین اجاره بهای سلیقه ای مسکن متوقف شود

    عضو  هیئت  رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، افزود: تعیین اجاره بهای سلیقه ای مسکن متوقف شود، زیرا یکی از معضلات اساسی گرانی اجاره بها مسکن تعیین نرخ سلیقه‌ای  توسط مالکان است و در صورتیکه نرخ اجاره بها باید طبق مولفه‌ها و تبصره‌های قانونی اصولی در هر منطقه تدوین و سپس مالکان با توجه به نرخ های قانونی واحد مسکونی شان را اجاره بدهند.

    سلیمی افزود: نرخ اجاره بهای مسکن در پایتخت اسیر نگاه های سلیقه ای مالکان است،  بنابراین برای دفاع از حقوق مستاجران باید با ابزارهای قانونی نرخ اجاره  بهای مسکن در کشور با یک نرم منطقی به طریق سراسری تعیین شود.

    اخذ کمیسیون های نجومی در دفاتراملاک برای ثبات بازار مسکن ممنوع

    نماینده مردم سمیرم در مجلس،ادامه داد:آرامش و امنیت در بازار مسکن در گرو تخصصی شدن کسب و کارهای املاکی است و نباید اجازه داد برخی از سود جویان با اخذ مبالغ کمیسیونی نجومی تعادل بازار مسکن را برهم بزنند.

    وی با بیان اینکه درآمد بسیاری از کارگران کفاف اجاره یک واحد 50 متری رو هم نمی دهد،یادآورشد:نباید اجازه داد که  برخی از  افراد  در دفاتر  املاک   با اخذ مبالغ سنگین واسطه ای، توازن بازار اقتصادی مسکن را برهم بزنند.

    لزوم برخورد قاطع شهرداری با  تغییر غیرقانونی واحدهای مسکونی بنام تجاری

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  با بیان اینکه امنیت وآرامش واحدهای مسکونی نباید توسط واحدهای تجاری واداری برهم بخورد، یادآورشد:شهرداری به عنوان متولی نظارت بر جلوگیری از استفاده غیر قانونی از واحدهای مسکونی در قالب واحدهای تجاری  باید با ورود قاطع وارد عمل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو