مدیران خودروعصر اعتبار

اعضای شورای شهر مطرح کردند:

انتقاد از افزایش تخلفات ساختمانی

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران در خصوص اعتراض هایی که از طریق سامانه ۱۸۸۸ مطرح شد، گفت: بیشتر تماس ها مربوط به شهرسازی و معماری است و نشان می دهد این حوزه وضعیت مناسبی ندارد.

انتقاد از افزایش تخلفات ساختمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، ظهر امروز سه تن از اعضای شورای شهر به سوالات و مشکلاتی که شهروندان از طریق سامانه 1888 مطرح می کردند، پاسخ گفتند.

    در این نشست علاوه بر مجید فراهانی، محمد علیخانی و محمد سالاری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رمضان امینی رییس سازمان بازرسی و بهزاد زلفی مشاور و رئیس دفتر حراست سازمان بازرسی شهرداری تهران به سوالات مخاطبانی که با سامانه 1888 تماس گرفته بودند پاسخ گفتند.

    در پایان این جلسه که تا ساعت 13 ادامه داشت، مجید فراهانی عضو شورای شهر گفت: این اقدام قابل تقدیری است که فضایی فراهم شود تا ارتباط مستقیمی با شهروندان داشته باشیم. اما نکته مهم این است مواردی که در این تماس ها مطرح می شود باید پیگیری و نتایج آن به تماس گیرنده اطلاع داده شود. در غیر این صورت به اعتماد عمومی آسیب وارد می شود.

    وی افزود: البته باید کاری کنیم که تا آن اندازه کارها بر اساس قانون و درست انجام شود که دیگر نیازی به این تماس ها نباشد. با اصلاح قوانین و روندها و نظارت مستمر بر مدیران می توان کاری کرد که این تماس ها به مرور کم شود. در حال حاضر تعداد این تماس ها نگران کننده است.

    در ادامه مراسم، محمد علیخانی عضو دیگر شورای شهر تهران با تاکید بر این که باید طرح مشکلات مردم در این سامانه ها به زودی پاسخ داده شود و در غیر این صورت به اعتماد عمومی ضربه وارد می شود، گفت: بسیاری از مشکلاتی که در این سامانه مطرح می شود مسائلی است که مدیران و شهرداران مناطق باید به دنبال حل آن باشند تا مردم برای حل آن سردرگم نشوند. مثلا در یکی از تماس ها شهروند تنها خواهان یک دیدار با شهردار منطقه بود که چند ماه میسر نشده بود. چنین برخوردی با یک شهروند درست نیست به خصوص از مدیریت جدید شهری و دوره پنجم شورای شهر که مردم امید زیادی به آنها داشتند، چنین رفتارهایی قابل قبول نیست.

    وی افزود: معتقدم بسیاری از مشکلاتی که اینجا مطرح می شود در قالب دستورالعمل هایی که مدیریت شهری می تواند بدهد به صورت اصولی قابل حل است.

    علیخانی گفت: دقت نظر و پیگیری برخی شهروندان نشان می دهد که نمی توان در دنیای امروز چیزی را از شهروندان پنهان کرد. در نتیجه باید کارها را آنقدر خوب انجام دهیم که دیگر مردم متوسل به سامانه هایی مانند 1888 نباشیم.

    در ادامه محمد سالاری از اعضای شورای شهر تهران هم عنوان کرد: بیشتر تماس ها مربوط به شهرسازی و معماری است و نشان می دهد این حوزه وضعیت مناسبی ندارد و ما در اجرای مقررات شهرسازی و معماری خوب عمل نکرده ایم .

    وی گفت: بیشتر اعتراض ها به این است که چرا در همسایگی ما این تخلفات افتاده است و به برخی شهروندان اضافه طبقه داده شده است، یا با تغییر کاربری شان موافقت شده است. هر چند با رویکرد مدیریت شهری دوره پنجم و پیگیری های کمیسیون های معماری و شهرسازی میزان تخلفات پایین آمده اما این مقدار هم قابل قبول نیست. این نشان می دهد که ما به عنوان نهاد ناظر در شورای شهر و کمیسیون های تخصصی باید ورود جدی داشته باشیم و در همین زمینه تلاش کرده ایم میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی و بازنگری در آن را پیگیری کنیم.

    وی همچنین عنوان کرد: مجموعه اتفاقات نشان می دهد که تنها راه اساسی برای کاهش تخلفات و نارضایتی ها و بی عدالتی این است که به سمت فضای هوشمند و شفاف برویم و قوانین را مشخص و عملیاتی در سامانه شهرسازی و معماری بارگذاری کنیم و از تصمیمات سلیقه ای هم جلوگیری کنیم.

    عضو شورای شهر و رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان این که بخشی از اعتراضات امروز مردم در تماس هایشان معطوف به نگهداشت شهر بود، گفت: این در حالی است که وضعیت فعلی شهر در مقایسه با سایر شهرها مناسب است. اما بیشتر اعتراضات مربوط به وضعیت نامناسب نگهداشت شهر در شهرک هاست. بخشی از اعتراضات هم معطوف به رویه هایی است که در سطح شهر جاری است؛ مثلا اعتراض داشتند که چرا در محلات قدیمی معابر تعریض می شود.

    همچنین، در این جلسه سیدمجتبی موسوی معاف، معاون اطلاع رسانی و بهره وری سامانه 1888 به ارائه آماری درباره فعالیت های سامانه 1888 پرداخت.

    به گفته وی این سامانه از ابتدای فعالیت از سال 85 ، 10 میلیون تماس داشته است که به صورت متوسط به 3 هزار و 800 تماس در روز می رسد و برای یک میلیون از این تماس ها لازم بود که تشکیل پرونده و پیگیری صورت گیرد که این کار صورت گرفت. با این حال به 99 درصد تماس ها رسیدگی شده است.

    موسوی معاف افزود: در نظرسنجی که در سال 95 از مردم صورت گرفت 81 درصد مردم از این سامانه و رسیدگی ها راضی بودند و 98 درصد مدیران خود را موظف به پاسخگویی به مشکلات اعلام شده از این سامانه می دانند و به صورت متوسط هر مشکلی که مطرح شده طی 15 روز به آن رسیدگی شده است.

    وی گفت: بر اساس رسیدگی به مشکلاتی که مردم مطرح کرده اند تاکنون 43 هزار توصیه و تذکر به بخش های مختلف مدیریت شهری اعلام شده است و در همین راستا، 8 هزار تعهد اخذ شده و هزار و 3 مورد هم انفصال از خدمات متخلفان را داشته ایم. مشخصا در 4 ماه اخیر هزار و 250 مورد مطرح شده است و 40 درصد آن نیاز به ثبت و رسیدگی داشته که برای آن پرونده تشکیل شده است.

    به گفته وی ، بیشتر مشکلاتی که از سوی مردم مطرح شده در زمینه خدمات شهری و طرح ترافیک به خصوص در سال جدید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار