مدیران خودروعصر اعتبار

راهنمای خرید رنگ و رزین ساختمانی

عصر ساختمان- شاید شما هم فکر کنید که با آمدن انواع کاغذهای دیواری و پوششهای ساختمانی دیگر استفاده از رنگ معنایی ندارد اما بهتر است بدانید رنگ های ساختمانی با استفاده در بخش های گوناگون ساختمان یکی از اجزای اساسی و جدا نشدنی در نازک کاری و دکوراسیون داخلی به حساب آمده و به نوعی می توان گفت ساختمان با رنگ است که روح می گیرد. ما شما را در انتخاب و خرید بهترین رنگ ساختمانی کمک خواهیم کرد، با ما همراه باشید. راهنمای خرید رنگ و رزین ساختمانی

راهنمای خرید رنگ و رزین ساختمانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از کالا لیست، در هنگام خرید رنگ برای ساختمان با تنوع و گستردگی بالایی مواجه هستید و این موضوع نباید شما را سر در گم کند فقط کافی است بدانید برای چه کاری و در کجا می خواهید از رنگ استفاده کنید. در کل رنگ های ساختمانی در انواع روغنی، پلاستیک، نیم پلاستیک، اکریلیک، رنگ چوب، مولتی کالر، بلکا، کنیتکس و رولکس، پرایمین، جلا، لاک و سیلر وجود دارند که بسته به اینکه استفاده معمولی می خواهید داشته باشید یا دکوراتیو دسته بندی می شوند. اصولا از رنگ برای رنگ آستر، رنگ میانی، رنگ رویه، براق کننده و یا لایه محافظ استفاده می کنند.
    رنگ های مخصوص فضای داخلی ساختمان
    در فضاهای داخلی ساختمان می توان از انواع رنگ های روغنی، پلاستیک و آکرولیک استفاده کرد، رنگ های روغنی بر پایه رزین الکیدی ساخته شده و کاملا قابل شستشو می باشدو بر روی انواع سطوح مانند فلز، چوب، سنگ ، گچ و سیمان قابل اجراست این رنگ در سه نوع مات، براق و نیمه براق وجود دارد، نوع مات و نیمه براق آن برای دیوارهای داخلی مناسب است و چسبندگی خوبی بر روی انواع سطوح دارد، حلال آن تینر روغنی است و به همین دلیل دارای بو و مدت زمان طولانی برای خشک شدن است ولی نتیجه کار با دوام بوده و براحتی قابل شستشو است، البته باید توجه داشته باشید برای اینکه رنگ خوبی داشته باشید باید حداقل 2 تا 3 دست رنگ بزنید و برای هر دست 1تا 2 روز بسته به دمای هوا باید صبر کنید تا خوب خشک شود و گرنه بعد از مدتی رنگ پوست پوست شده و میریزد. نوع براق رنگ های روغنی برای قاب در و پنجره و همچنین در مراکز بیمارستانی استفاده می شود چراکه این نوع رنگ آلودگی را به خود جذب نمیکند و از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب است. ولی چنانچه شما از آندسته افرادی هستید که به بوی رنگ شما را اذیت می کند یا زمان کافی ندارید، رنگ های پلاستیکی بدون بو وجود دارند که زود خشک می شوند و پس از خشک شدن نیز با دستمال مرطوب تا حدی قابل تمیز کردن هستند از این نوع رنگ در درجه کیفی پایین تری نیز وجود دارد که به آن نیمه پلاستیک نیز گفته می شود و آلودگی از روی آن زدوده نمیشود به همین دلیل پیشنهاد میشود از آن برای سقف یا بروی گچ بری ها استفاده شود. رنگ اکرولیک هم که بر پایه آب است و البته قیمت مناسبی هم دارد برای فضاهایی که نیاز به تمیز شدن دارد به هیچ وجه مناسب نیست و اگر هم برای سقف استفاده میکنید به دلیل دود گرفتگی نیاز به رنگ زدن مجدد هر ساله دارید، رنگ اکرولیک دارای طیف گسترده ای از رنگها را دارا می باشد و براحتی قابل اجراست پس اگر ذوق هنری دارید و یا می خواهید جایی را موقتا طراحی کنید یا به سرعت دکوراسیون فضایی را تغییر دهید، در مورد انتخاب این رنگ معطل نکنید همچنین از رنگ اکرولیک می توان به عنوان آستر و زیر کار برای کاغذ دیواری نیزاستفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو