مدیران خودروعصر اعتبار

نکاتی کاربردی در اجرای نقاشی ساختمان

عصر ساختمان- برای داشتن رنگی مناسب باکیفیت و بادوام در نقاط مختلف ساختمان ابتدا باید شناخت مختصری ازنوع رنگ‌های ساختمانی داشت، چرا که رنگ یکی از اثرگذارترین و با اهمیت‌ترین مراحل اجرایی یک ساختمان و دکوراسیون داخلی آن می‌باشد.

نکاتی کاربردی در اجرای نقاشی ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، اولین نکته‌ای که در مورد رنگهای ساختمان باید به آن توجه ویژه داشت قابلیت شستشوی رنگها است، رنگ‌های روغنی آلکیدی از قابلیت شستشوی بهتری در مقایسه با رنگهای دیگر ساختمان دارند، اما باید در مورد رنگهای روغنی ساختمان به این نکته توجه داشت که این نوع از رنگها به دو دسته روغنی مات و روغنی براق تقسیم می‌شوند که هر کدام از این رنگها به تنهایی پوشش مناسبی برای ساختمان نیستند و باید با هم ترکیب شوند تا رنگ نهایی روغنی از کیفیت مطلوب برخوردار باشد. توجه داشته باشید رنگهای روغنی مات و رنگهای روغنی براق هر کدام به تنهایی معایب و مزایای دارند که با مکمل قرار گرفتن، این معایب تا حد زیادی مرتفع شده و رنگ نهایی کیفیت مطلوبی پیدا خواهد کرد. رنگ‌های روغنی براق قابلیت شستشوی بسیار بالایی داشته و دیرتر کثیف می‌شوند ولی در عوض به دلیل براقیت بالاموجها و ایرادات گچ و سطح زیرین کاررابه شکلی نا متعارف نشان می‌دهند که همین امر باعث می‌شود تا رنگ تمام براق به تنهایی گزینه خوبی برای اجرای رنگ آمیزی ساختمان نباشند. همچنین رنگهای روغنی مات برای پوشاندن عیب زیر کارگچ وسطح مورد نظر ساختمان گزینه خوبی بوده و درعمل فضا را بدون نقص نشان می‌دهد ولی درعوض رنگ‌های روغنی مات، هم به لحاظ پوشش کار بسیار ضعیف هستند و هم به لحاظ قابلیت شستشو از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند، پس توجه داشته باشید برای نقاشی ساختمان با رنگهای روغنی از ترکیب رنگهای مات و براق به اندازه  دلخواه استفاده کنید. (رنگ‌های روغنی آلکیدی دارای بو بوده و در درازمدت ممکن است تولید سرب کنند)
    گزینه بعدی در مورد رنگهای ساختمانی رنگهای پلاستیک هستند:
    رنگ‌های پلاستیک  قابل شستشو نمی‌باشند ولی به دلایل نوع و جنس رنگ بهترین گزینه برای رنگ آمیزی سقفها هستند به گونه‌ای که سقف ساختمان را تا حد زیادی بلندتر نشان داده و در طولانی مدت دیرتر تغییر رنگ می‌دهند. (رنگ‌های پلاستیک بدون بو هستند)
    رنگ‌های آکریلیک یا همان رنگهای روغنی بدون بو
    رنگ‌های آکریلیک ساختمان بیشتر به شکل نیمه براق تولید می‌شوند که دیگر نیازی برای ترکیب رنگ مات و براق ندارند، همچنین رنگ‌های آکریلیک ساختمان کاملاً بدون بو بوده و دوستدار محیط زیست هم می‌باشند، رنگ‌های آکریلیک دارای طیف بسیار بالایی از رنگهای ساختمانی هستند که در مقایسه با رنگهای دیگر مزیت خوبی به حساب می‌آیند به طوری که شما می‌توانید هر طیف از رنگهای زیبای موجود در طبیعت را در کاتالوگ رنگهای کامپیوتری آکریلیک پیدا کرده انتخاب و اجرا کنید. رنگ‌های آکریلیک به دلیل پایه آب بودن و خشک شدن رنگ در زمان کوتاه قابلیت اجرایی بسیار سریعتری نسبت به رنگهای روغنی آلکیدی دارند.
    اما نوع دیگری از رنگ‌ها که امروزه با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است بلکا است. بلکا به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی استاتیک و ساختار فیبری، گرد و غبار هوا را به خود جذب نمی‌کند. نیازی به زیر سازی ندارد و عایق برودت و حرارت است. بلکا از نظر اجرا بسیار آسانتر از رنگ‌های معمولی است. به همین جهت بسیاری از مردم برای نقاشی ساختمان خود بلکا را ترجیح می‌دهند. از خواص دیگر بلکا بدون بو بودن آن است. این رنگ سلولوزی قابل شست و شو است و ترک نمی‌خورد.

    و در آخراز نظر ما مهمترین و اساسی‌ترین بخش در مورد اجرای  نقاشی ساختمان چیزی نیست جزء انتخاب نقاش ساختمان و قیمت نقاشی ساختمان که تعیین کننده کیفیت نقاشی است.
    در مورد انتخاب نقاش ساختمان باید به این نکته اشاره کرد که در سالهای اخیر شغل نقاشی ساختمان از طرف سازمان فنی حرفه‌ای کشور ساماندهی شده و به نقاشان ساختمانی که ازاعضای اتحادیه نقاشان ساختمان بوده و مهارت لازم در زمینه نقاشی ساختمان دارند کارت مهارت فنی حرفه‌ای صادر شده است (طی مراحل عملی نقاشی ساختمان) که تحول خوبی دراین شغل ایجاد شده است که شما می‌توانید با درخواست ارائه کارت فنی حرفه‌ای از نقاش ساختمان خود از مهارت نقاش ساختمان خود اطلاع پیدا کرده و با خیال راحت‌تر کار خود را دست نقاش ساختمان دارای کارت  فنی حرفه‌ای بسپارید.
    و اما قیمت نقاشی ساختمان ومسئله ای که اغلب باعث گمراه شدن کارفرمای نقاشی ساختمان و رنجور شدن نقاش ساختمان می‌شود.
    اما در خصوص قیمت نقاشی ساختمان. بهترین مثال این است که هنگامی که شما برای خرید یک جنس و یا یک وسیله‌ای به فروشگاه می‌روید و فروشنده همان جنس از نوع چینی و آلمانی  را برای شما می‌آورد، با این تفاوت که قیمت جنس چینی صد هزار تومان می‌باشد و همان جنس ساخت آلمان سیصد هزار تومان، انتخاب باشماست یا جنس بی کیفیت قیمت پائین و یا جنس با کیفیت و قیمت بالا. در جدول زیر میانگین قیمت نقاشی ساختمان در مدل‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو