مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین آمار کشته‌شدگان و مصدومان آتش‌سوزی برج گرنفل لندن

عصر ساختمان- پلیس لندن اعلام کرده که دست‌کم ۱۲ نفر در آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی بیست و چهار طبقه در غرب لندن کشته شده‌اند.

آخرین آمار کشته‌شدگان و مصدومان آتش‌سوزی برج گرنفل لندن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا ، آتش‌سوزی در ساختمان بیست و چهار طبقه "برج گرنفل" در ساعات اولیه چهارشنبه 24 خرداد (14 ژوئن)، آغاز شد و مأموران آتش‌نشانی با بیش از چهل دستگاه خودرو اطفای حریق از پایگاه‌های مختلف شهر برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شدند.
    گفته می‌شود که حدود ششصد نفر در این ساختمان سکونت داشتند و بیش از 50 آسیب‌دیده به بیش از 5 بیمارستان لندن منتقل شده‌اند که حال 20 نفر از آنها وخیم گزارش شده و تعدادی هم مفقود شده‌اند.
    حریق در ساعات بعد از نیمه شب آغاز و در صبح امروز چهارشنبه، سرانجام مهار شد. رئیس سازمان آتش‌نشانی لندن گفته که مأموران حدود شش دقیقه پس از آغاز آتش‌سوزی به محل اعزام شدند، اما آتش به سرعت گسترش یافت.
    پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر نوسازی این ساختمان در سال گذشته نوسازی منتشر شده بود، اما ساکنان آن در مورد نقص‌های ایمنی، از جمله بروز نبودن سیستم هشدار حریق آن اعتراض کرده بودند. این ساختمان متعلق به شهرداری منطقه بوده، اما یک شرکت خصوصی اداره آن را به عهده داشته است.
    این آتش‌سوزی زمانی شروع شد که بسیاری از ساکنان این ساختمان در خواب بودند. بعضی از شاهدان عینی از شنیدن فریاد کمک‌خواهی از داخل ساختمان خبر داده و گفته بودند که افرادی را در برابر پنجره‌ها دیده‌اند. یک شاهد عینی گفته بود که در طبقات فوقاتی ساختمان اجسادی را دیده است. آنان همچنین گفتند که افرادی را دیده‌اند که از طبقات بالای ساختمان به بیرون می‌پریدند.
    با وجود خاموش شدن آتش، این نگرانی وجود دارد که شدت آتش‌سوزی باعث فروریختن ساختمان شود از همین رو ماموران پلیس به دلایل ایمنی، از رفت و آمد شهروندان در نزدیکی این ساختمان جلوگیری می‌کنند.
    صادق خان، شهردار لندن، این آتش‌سوزی را "حادثه عمده" اعلام کرد و دستور داد امکانات شهری برای مقابله با آن تجهیز شود. هنوز هیچ گزارشی در مورد منشاء احتمالی این آتش‌سوزی در دست نیست.
    ترزا می نخست وزیر انگلیس هم گفته منتظر یافتن دلیل آتش سوزی هستیم و تحقیقات کاملی در این باره انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار