مدیران خودروعصر اعتبار

در اختتامیه مسابقه بزرگ خلاقیت در صنایع دستی معاصر ایران بیان شد؛

پیشنهاد راه‌اندازی خانه صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی

عصر ساختمان- مدیرعامل خانه هنرمندان پیشنهاد ایجاد خانه صنایع دستی را مطرح کرد.

پیشنهاد راه‌اندازی خانه صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه بزرگ طراحی و خلاقیت در صنایع دستی معاصر ایران که امروز در خانه هنرمندان برگزار شد؛ رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به صنایع دستی به عنوان ارزشمندترین بخش تولید ملی اظهار داشت: صنایع دستی واضح‌ترین نماد هنر ملی ما است و مبانی‌ آن با باورهای اجتماعی همه نسل‌ها مطابقت دارد.

    وی افزود: شاید وقت آن رسیده باشد که شرایط ارائه بهترین هنرهای کاربردی فراهم شود.

    مدیرعامل خانه هنرمندان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی خانه هنرمندان و شورای عالی آن برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی خبر داد و بیان داشت: اولویت برای ما صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

    رجبی معمار در ادامه به وجود 11 یا 12 انجمن و خانه در خانه هنرمندان از جمله خانه سینما، خانه تئاتر و انجمن شاعران ایران اشاره کرد.

    وی تصریح کرد: پیشنهاد من برای معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که زودتر اقدام کنید و یک خانه را به نام خانه صنایع دستی راه بیندازید و یا حداقل انجمنی را به این صنعت اختصاص بدهید.

    مدیرعامل خانه هنرمندان خاطرنشان کرد: امیدوارم که در آینده نمایشگاه بزرگی با موضوع حصیر در خانه هنرمندان برگزار شود.
     
    همچنین؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از این مراسم گفت: امروز برای صنایع دستی روز مهمی است و خوشحالم؛ چون وقتی وارد عرصه صنایع دستی شدم چند آرزوی بزرگ داشتم و یکی از آنها پیوند میان میراث فرهنگی و صنایع دستی بود.

    وی افزود: در واقع گسست صنایع دستی از طراحی آسیب‌های بنیادینی به صنایع دستی وارد کرد و یکی از این آسیب‌ها نازمانی و تکرار بود و در اینجا باید بگویم تکرار مرگ هنر است.

    معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: طراحی می‌تواند از این تکرار جلوگیری کند و موجب شود که هنر با زمان خودش مطابقت پیدا کند. بنابراین طراحی می‌تواند موجب به هم رسیدن دو افق با همدیگر شود. البته ما یک طراحی خوب را به صنایع دستی بدهکار بودیم و سعی کردیم که در این مدت بدهی خودمان را جبران کنیم.

    وی ادامه داد: حالا می توانیم بگوییم که نهضت طراحی در صنایع دستی شروع شده است و همین طراحی می‌تواند صنایع دستی را به صنایع خلاق تبدیل کند.

    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: همین الآن هم می‌توانم بگویم صنایع دستی نوآورتر از صنایع سنگین است.

    نامور مطلق افزود: طراحی ما نیز نیازمند یک تحول جدی است و ما نیازمند مکتب و مدرسه بومی طراحی هستیم.

    وی گفت: من امیدوارم که رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کمک کند که این تحول در طراحی رخ بدهد. البته ما خانه هایی را با کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می‌کنیم و آماده‌ایم که سهمی را برای طراحان در این خانه های دانش بنیان اختصاص بدهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو