مدیران خودروعصر اعتبار

تبدیل خانه اتحادیه به خانه «تهران»

عصر ساختمان- رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از روند بهسازی خانه اتحادیه بازدید کرد.

تبدیل خانه اتحادیه به خانه «تهران»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن خلیل آبادی عصر امروز در بازدید از خانه اتحادیه در جریان روند بهسازی این خانه قرار گرفت و با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رویکرد شورای شهر پنجم فرهنگی و انسان محور است که بر همین اساس حفظ میراث تاریخی و فضاهای ارزشمند شهر در دستور کار قرار دارد.

    وی بیان کرد: خانه اتحادیه یکی از فضاهای تاریخی شهر است که در آستانه نابودی قرار داشت اما با تملک شهرداری مرمت و بازسازی این خانه در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه این خانه میراثی می‌تواند تبدیل به تالارهای هنر معاصر شود گفت: باید کاربری متناسب با این خانه در آن ایجاد شود.

    وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد هنوز مدیریت شهری تصمیم قطعی در مورد کاربری این خانه نگرفته است، گفت: البته این خانه قبلا محل سکونت تعداد زیادی از افراد بود و به نظر می‌رسد می‌توان با بهسازی این خانه آن را به محل اسکان و سکونت گردشگران تبدیل کرد.

    در ادامه علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 با بیان اینکه با همکاری کسبه پروژه بهسازی خیابان لاله زار را آغاز کردیم گفت: تلاش داریم که انرژی اقتصادی اصناف را در محله لاله زار به داخل بافت شهری تسری دهیم. یعنی با کمک اصناف حیات دوباره‌ای به این خیابان بدهیم و می‌بینیم که خوشبختانه کسبه نیز از این مهم استقبال کرده و حتی با سرمایه خود نسبت به اصلاح جداره‌ها اقدام کردند.

    وی با بیان اینکه در اتفاقات میراثی شهر نیاز به اغناء عمومی مردم داریم گفت: سعی می‌شود در تعیین کاربری این ملک همه مردم شهر دیده شوند و از آنجایی که از خیابان لاله زار و خیابان فردوسی دسترسی مردمی در نظر گرفته شده باید کاربری این ملک به گونه‌ای باشد که همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

    وی در واکنش به این پیشنهاد که این خانه به هتل تبدیل شود، گفت: در خیابان لاله زار چندین هتل وجود دارد و ترجیح ما این است که اگر بخواهیم هتل ایجاد کنیم از همان فضاهای موجود استفاده شود.

    به گزارش ایسنا، جعفری مدیر پروژه خانه اتحادیه نیز با بیان اینکه پس از رایزنی‌های فراوان شهرداری تهران توانست این ملک را به مبلغ 28 میلیارد تومان تملک کند، گفت: وقتی بحث‌های مرمت را آغاز کردیم به فضاهای جدیدی دست یافتیم به گونه‌ای که در خانه ابتدایی حوضخانه وجود نداشت اما در مرمت‌هایمان آن را کشف کردیم و این کشف‌های جدید در خانه اتحادیه سبب شد که پروژه مرمت مدام به روزرسانی شود.

    وی با بیان اینکه 6300 متر فضای زیرسطحی ایجاد کردیم که به گالری تبدیل شود، گفت: در ابتدا قرار بود این خانه به خانه تهران تبدیل شود اما در مدیریت شهری قبل تصمیم بر این شد که این خانه به موزه مشاهیر بدل شد اما حالا شهرداری تهران مجددا در نظر دارد که خانه اتحادیه را به خانه تهران بدل کرده و رویدادهای اجتماعی مرتبط با تهران در آن برگزار شود.

    وی با شرح اینکه مجموعا 35 میلیارد تومان برای بهسازی این خانه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فاز اول این خانه برای مهر ماه آماده بهره برداری باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار